Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران میزبان ششمین نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، خریداران برای تامین خوراک پالایشگاهایشان به سراغ ایران می آیند، تأکید عراقچی بر حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۶ شهریورماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،   ایران میزبان ششمین نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، خریداران برای تامین خوراک پالایشگاهایشان به سراغ ایران می آیند، تأکید عراقچی بر حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۶ شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه سه شنبه در آنکارا

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام با اشاره به حضور هیئتی از وزرا در ترکیه نوشت: «برای شرکت در پنجمین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، در آنکارا هستیم.

دکتر روحانی صبح امروز دوشنبه دیداری خصوصی و همچنین در قالب هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور با آقای اردوغان رئیس جمهوری ترکیه داشت‌. پس از آن و تقریبا با همان کیفیت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو انجام شد و سپس هر سه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه حاضر شدند.

از آنجا که بیست و هفتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه فردا و پس فردا در آنکارا با حضور اعضای کمیسیون برگزار می‌شود، وزرای همراه و سایر افراد از هر فرصتی برای مذاکره با همتای ترک خود و مرور آخرین وضعیت همکاری‌ها و احتمالا رفع موانع گفت‌وگو می‌کنند.

 

دیدار کمالوندی با رییس شرکت ملی اتمی چین

«بهروز کمالوندی»، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با رییس شرکت ملی اتمی چین و معاون سازمان انرژی اتمی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف به بررسی همکاری‌های مختلف هسته‌ای از جمله راکتور آب سنگین خنداب پرداختند.

همچنین دو طرف در زمینه تقویت همکاری‌های هسته‌ای از جمله پروژه‌های مشترک بین دو کشور تبادل نظر کردند.

 

ایران میزبان ششمین نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه

در پایان پنجمین نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که در آنکارا برگزار شد، با دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از همتایان روس و ترک خود، قرار شد که نشست بعدی سران سه جانبه، به میزبانی ایران برگزار شود.

روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه از آذر ماه ۱۳۹۶ با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه اقدام به برگزاری نشست‌هایی مشترک کردند. اجلاس نخست سران سه کشور در سوچی روسیه و اجلاس دوم نیز فروردین ۹۷ در آنکارا برگزار شده بود. تهران شهریور ماه سال گذشته میزبان سومین نشست سران سه کشور بود.

 

افزایش قیمت نفت ادامه دارد/خریداران برای تامین خوراک پالایشگاهایشان به سراغ ایران می آیند

«اسدالله قره خانی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش قیمت نفت با توجه به آسیب وارد شده به تاسیسات نفتی عربستان گفت: مسئولان آمریکایی مدعی شده اند که خلا بوجود آمده در بازار نفت را با ذخایراستراتژیک شان پر می کندو عربستان نیز مدعی شده است که این تاسیسات را تا دوشنبه تعمیر  می کند و این مقدار نفت دوباره به چرخه تولید می آید که همه اینها یک بلوف سیاسی بیش نیست.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر حال مسئولان عربستانی اعلام کرده اند که  50 الی 60 نقطه دچار حادثه شده اند و بزرگترین پالایشگاه دنیا که 5 میلیون بشکه نفت در آن پالایش می شد دچار آسیب جدی شده است و این تاسیسات  گسترده قطعا بایک ماه و دوماه و سه ماه قابل تعمیر نیست که نفت آن به چرخه تولید بیاید و حتما زمان زیادی برای تعمیر آن لازم است.

 

وی ادامه داد: نفتی را که آمریکا و سایر کشورها به عنوان ذخیره دارند قابل استفاده در همه پالایشگاهها نیست ،هر نفتی با یک پالایشگاه خاص تنظیم شده است واینگونه نیست  پالایشگاهها بتوانند از هر نفتی استفاده کنند.

 

تأکید عراقچی بر حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان

«سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان میزبان هیأت هندی به سرپرستی «ویجی گوکله» قائم مقام وزارت خارجه هند بود.  

 

طرفین در جریان برگزاری شانزدهمین  دور مشورت های سیاسی فیمابین وزارت خارجه های دو کشور طیف گسترده ای از مسائل مورد علاقه دو کشور در عرصه های مختلف دو جانبه, منطقه ای و بین المللی را مرور و نقشه راه روابط برای یک سال آتی را مرور کردند.

 

  مقامات وزارت خارجه دو‌کشور ضمن ابراز خرسندی از تأثیر مثبت استفاده از ارزهای ملی و افزایش چشمگیر حجم مبادلات ایران و هند ظرف یک سال اخیر  بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط به ویژه در عرصه های مهمی چون تجارت، حمل و نقل، علوم و فناوری, صنعت، ارتباطات، بانکی و بیمه ای و سرمایه گذاری تأکید کردند.

 

احكام دبيران حزب رفاه ملت ايران برای ۱۱ استان صادر شد

«سیدشریف حسینی» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد چهاردهمین جلسه شورای مرکزی حزب رفاه ملت گفت: احزاب سراسري در كشور برابر با قانون مي‌بايست حداقل در 11 استان دفاتر فعال داشته باشند بنابراين شوراي مركزي حزب در جلسات گذشته  كميته‌اي را جهت شناساي افراد فعال-اثرگذار، خوشنام و همفكر با حزب كه سابقه درخشاني نيز در آن استان داشته باشند، مشخص كرد.

 

سخنگوی حزب رفاه ملت اظهار کرد: اين كميته 6 نفره از طرف شوراي مركزي ماموريت پیدا کردند تا  11 دبير را از بين نفرات انتخاب شده بعنوان كانديداي دبيري، انتخاب كنند.

 

این مقام مسئول در حزب رفاه ملت ايران در ادامه افزود: در سيزدهمين جلسه شوراي مركزي حزب دبيران منتخب، طبق قانون از سوي دبيركل، به شوراي مركزي معرفي شده سپس شوراي مركزي نيز اين 11 نفر را مورد تاييد قرارداد. در این جلسه احكام آنها صادر و توسط دبيركل حزب به فرمانداري‌هاي مراكز اين استانها معرفي می شوند.

 

آمریکا و کانادا اصولی‌ترین مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند

«حمید بعیدی‌نژاد» در صفحه توییتر خود نوشت: رأی دادگاه عالی بریتانیا امکان طرح دعاوی جدید وکلای آمریکایی علیه ایران را مانع می‌شود. این رأی با توجه تصمیم اخیر کانادا برای فروش اموال دولت ایران در این کشور، اهمیت بیشتری می‌یابد و نشان می‌دهد که چگونه آمریکا و کانادا اصولی‌ترین مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند.

 

سفیر ایران در لندن گفت: دادگاه عالی بریتانیا بعداز هفت سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل ۵۱۲ میلیون دلار خسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان( Heiser Case) را مردود دانسته و اعلام کرد که رأی محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.

 

از ظرفیت مساجد تاریخی استفاده نکردیم/ وزارت میراث فرهنگی کار ویژه ای در رابطه با شناسایی مساجد تاریخی انجام دهد

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شناسایی، معرفی و ترمیم و بازسازی مساجد تاریخی گفت: کشور ما کشور اسلامی است که میراث ماندگار فرهنگی و دینی و اسلامی در آن وجود دارد. به جز اماکن عمومی همانند کاروان سراها و کتابخانه ها عمدتا مساجد تاریخی منحصر به فردی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه طی سالیان قبل به این میراث دینی و فرهنگی و تاریخی کشور توجه نشد و این سرمایه مورد بی توجهی قرار گرفته است. ما در جلسه ای که در کمیسیون فرهنگی با آقای مونسان قبل از اینکه از مجلس رای اعتماد بگیرد، داشتیم از وی خواستیم که بحث شناسایی، معرفی و بازسازی و ترمیم مساجد تاریخی را مورد توجه قرار دهند البته آقای مونسان نیز یکی از مهمترین برنامه هایش را توجه به میراث دینی و مذهبی کشور عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه مساجد تاریخی ظرفیت بسیار بالایی است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت برای جذب توریسم مذهبی استفاده شود، گفت: متاسفانه نسبت به معرفی مساجد و آثار اسلامی در کشور کم کاری شده است و این ظرفیت کمتر مورد شناسایی و استفاده قرار گرفته است.

 

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: در حال حاضر تعداد محدودی از مساجد تاریخی ما شناسایی شده اند و تعداد زیادی از مساجد تاریخی ما همچنان گمنام مانده اند. ما از وزارت میراث فرهنگی می خواهیم با جدیت و طی برنامه مشخص و ویژه این مساجد را شناسایی و در پکیجی نسبت به معرفی آنان چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی آن را ارایه دهد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی عزاداری محرم عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز ظهر عاشورا استان بوشهر شیراز سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت