Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها به خاطر سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مفتضحانه خود یا در حال فرار به جلو هستند و یا می‌خواهند هم پیمانان آن‌ها که چشم امید به ایشان دارند روحیه خود را از دست ندهند.

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی توسط ایران انجام شده است، گفت: درج اخبار جعلی در هیئت حاکمه آمریکا ظاهرا تمامی ندارد و در مورد اتهاماتی که پیش از این نیز در حوزه یمن به ایران زدند ذکر چند نکته ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکایی‌ها پیش از این نیز معتقد بودند موشک‌هایی که از یمن به سمت سعودی پرتاب می‌شود ساخت ایران است و حتی در قالب یک شو تکه‌های آهن را در کنار مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش گذاشتند در حالی که همان زمان جمهوری اسلامی اعلام کرد در این حملات نقشی نداشته است.

عابدینی با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر یمن از زمین و هوا و دریا تحت محاصره سعودی و عوامل آن قرار دارد، گفت: بر این اساس امکان انتقال غذا و دارو به این کشور وجود ندارد چه برسد به انتقال موشک.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: نکته دیگر در خصوص این موضوع وجود تجهیزات، پهپاد‌ها و شناور‌هایی است که در منطقه مستقر است و چه طور این امکان وجود داشته که موشکی با آن ابعادی از بین این تجهیزات راحت عبور کند. اساسا موشک و تجهیزات پرتاب آن سوزن نیست که کسی در جیب خود بگذارد و به راحتی آن را حمل و نقل کند.

وی با بیان اینکه این عملیات روانی آمریکایی‌ها اساسا بی تاثیر بود، گفت: در آن زمان حتی اسرائیل مدعی شد روی این موشک‌ها نوشته شده بود ساخت ایران چه ضرورتی وجود دارد که اگر کشوری محموله‌ای را به صورت قاچاق به کشور دیگر می‌فرستد اسم خود را روی آن‌ها حک کند.

عابدینی افزود: در حملات اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان نیز این پهپاد‌ها ۱۲۰۰ کیلومتر در عمق خاک عربستان نفوذ کردند و حتی یک هشدار پدافند هوایی و موشک‌های سعودی را نیز دریافت نکردند.

این کارشناس مسائل بین الملل نکته بعدی در این خصوص را شکل گیری این اتفاق در نزدیکی محل استقرار ناوگان آمریکا دانست و افزود: تاسیسات نفتی عربستان (آرامکو) ۵۰ کیلومتری بحرین است که محل استقرار ناوگان پنجم آمریکاست چه طور مسئولان آمریکایی متوجه این پهپاد‌ها نشدند و یک هشدار هم ندادند؟

وی مسئله بعدی در این خصوص را در مصاحبه یکی از ژنرال‌های عربستانی با شبکه آرتی روسیه دانست و خاطرنشان کرد: این ژنرال سعودی در برابر این سوال که چرا پدافند هوایی شما این پهپاد‌ها را شکار نکرد گفت: دو حالت وجود دارد یا فناوری این پهپاد‌ها فوق پیشرفته بوده است یا از فناوری بسیار پیش پا افتاده استفاده شده این مسئله نیز توجیهی کاملا خنده دار است وقتی آسمان کشوری ۱۲۰۰ کیلومتر باز می‌شود و ۱۰ پهپاد به حیاتی‌ترین صنایع و تاسیسات آن دست یافته و آن را بمباران می‌کنند چنین توجیهاتی مسخره به نظر می‌رسد.

عابدینی افزود: عربستان سعودی در حالی کشور‌های دیگر را تهدید می‌کند که صنایع دفاعی او در چنین شرایط بحرانی به سر می‌برد به هر حال به نظر می‌رسد امروز مقاومت مردم و ارتش یمن به یک بازدارندگی راهبردی رسیده است و یمنی‌ها در مرحله سوم عملیاتی خود قطعا آسمان یمن را چنان آسمان امنی خواهند کرد که دیگر جایی برای جولان سعودی‌ها وجود نداشته باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان در خصوص اتهام زنی مقامات آمریکایی به ایران گفت: آمریکایی‌ها به خاطر سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مفتضحانه خود یا در حال فرار به جلو هستند و یا می‌خواهند هم پیمانان آن‌ها که چشم امید به ایشان دارند روحیه خود را از دست ندهند. بر این اساس هژمونی امنیت آمریکا در غرب آسیا شکسته شده و آنچه به نظر می‌رسد استیصال و انزوای آمریکا در این منطقه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تاسیسات نفتی عربستان آرامکو آمریکا فرار به جلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۲۵ فروردین ماه طی عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ ۱۳ فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229165 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن