Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:55:26 GMT

ترسیم نظام حمایتی از دانشگاه‌ها ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۸۱۳

ترسیم نظام حمایتی از دانشگاه‌ها ضرورت دارد

یوسف نژاد بابیان اینکه رشته‌های موجود در دانشگاه‌های مازندران باید با شرایط اقتصادی، کشاورزی، آب‌وهوا، اکولوژی، جنگل و تطبیق داشته باشد، گفت: در حال حاضر وضعیت دانشگاهی ما با این نیازها فاصله دارد و ترسیم نظام حمایتی از دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی‌اصغر یوسف نژاد» امروز (26 شهریورماه) در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد استان کشاورزی است و دانشگاه‌ها باید از جوانب مختلف تقویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: رشته‌های موجود در دانشگاه‌های استان باید با شرایط اقتصادی، کشاورزی، آب‌وهوا، اکولوژی، جنگل و غیره تطبیق داشته باشد و دانشگاه‌های ما باید برای بخش‌های صنعت و غیره مرجع باشند.

 

یوسف نژاد گفت: در حال حاضر وضعیت دانشگاهی ما با نیازهای مختلف در جامعه فاصله دارد بنابراین ضرورت دارد نظام حمایتی از دانشگاه‌ها ترسیم شود تا همه دانشگاه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمایش سرزمین در استان ازنظر علمی موردتوجه قرار گیرد، افزود: نقش دانشگاه‌ها در اقتصاد کشاورزی مازندران تأثیرگذار است و اکنون رگه‌های مثبتی از فعالیت آنان وجود دارد.

 

یوسف نژاد با اشاره به بیماری‌های رایج ناشی از وجود کود و سموم شیمیایی در بخش کشاورزی مازندران، تصریح کرد: جوامع علمی و دانشگاهیان با استفاده از روش‌های علمی با این‌گونه مشکلات مبارزه کنند.

 

وی با اعلام اینکه 29 شاخص توسط قانون‌گذار برای وزارت علوم در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: مشخص شدن برش استان مازندران از قانون برنامه، ایجاد شعب و پایگاه‌های آموزشی با مشارکت دانشگاه‌های خارجی هم مدنظر قرار گیرد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی عاشورا عزاداری محرم شیراز مسجد طراز اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان استان همدان رشته های دانشگاهی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟