Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک مقام اگاه گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد به بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل پزشکی قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت به سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند. تاریخ انتشار: 21:41 - 26 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۵۵۹

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه فوت کودک در ورزشگاه آزادی در دادستانی تهران یک مقام اگاه گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد به بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل پزشکی قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت به سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به وقوع فوت کودک در ضلع غربی ورزشگاه آزادی و در حدفاصل درب ورودی و سکوها، دستورات ویژه‌ای صادر گردید، ادامه داد: عوامل ورزشگاه، پیمانکار و مسوول ایجاد داربست فلزی به در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی جهت معاینه و کالبد شکافی، بلافاصله و با توجه به اهمیت موضوع و در همان شب و با توجه به اعلام پزشکی قانونی مبنی بر مرگ طفل در اثر برق گرفتگی، کارشناس تاسیسات برق تعیین و در محل حاضر و با دستور قضایی اقدام به معاینه محل نمود.

وی خاطرنشان کرد: دستور داده شد که تمامی قرارداد‌ها و عوامل دخیل در موضوع در محل حاضر شوند.

این مقام اگاه با اشاره به نظر اولیه کارشناس تاسیسات برق مبنی بر اینکه کودک در اثر تماس با داربست فلزی ایجاد شده که دارای جریان برق بوده، فوت نموده بیان داشت: بر اساس نظر این کارشناس علت وجود جریان برق در داربست فلزی، ایجاد داربست در مجاورت تیر فلزی برق و تماس داربست با تیر برق بوده است که با بررسی تیر چراغ برق مشخص شد که بدنه تیر چراغ برق به لحاظ اتصالی دارای جریان برق می‌باشد.

وی از شناسایی و بازداشت پیمانکار ایجاد کننده داربست در همان شب خبر داد و تصریح کرد: بلافاصله با تعیین کارشناس حوادث و ایمنی در همان شب ساعتی بعد از حادثه و حضور وی در محل صحنه مشخص شد که داربست فلزی ایجاد شده در دو روز قبل توسط پیمانکار ورزشگاه صورت گرفته و دقت لازم در خصوص ایمنی تاسیسات برق را در نظر نگرفته است که او نیز تحت پیگرد قرار گرفت.

وی گفت: با دستور قضایی و با سرعت، جسد کالبدشکافی و تعیین علت فوت شد که علت فوت ((برق گرفتگی)) اعلام گردید.

وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده افزود: در حال حاضر پیمانکار ایجاد کننده داربست و پیمانکار تاسیسات برق بادستور قضایی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش؛ لحظاتی پیش نیز یک پیمانکار دیگر بازداشت شده است.

این مقام اگاه با بیان اینکه با دستور قضایی محل جهت بررسی مجدد احتمالی پلمب گردید، یادآور شد: تمامی اقدامات فوق در همان ابتدای وقوع حادثه و با دستور و نظارت شخص دادستان تهران و حضور و دستورات سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس ویژه قتل انجام و از ظرفیت تمام تیم‌های صحنه و کارشناسان در همان شب استفاده و منتظر اعلام نظریه نهایی کارشناسی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی فوت کودک دستورات قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند

اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی جلسه گذاشتند.

طرفداری | معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت:

وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد:

انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت:

نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • حمایت اوسمار از هواداران زن پرسپولیس (عکس)
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی