Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:57:37 GMT

آمریکا علیه «ادوارد اسنودن» طرح شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۱۰۳

آمریکا علیه «ادوارد اسنودن» طرح شکایت کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که انتشار کتاب جدید «ادوارد اسنودن»، افشاگر اسناد پنهانی ایالات متحده، ناقض توافقنامه‌های عدم افشای اطلاعات است.

به گزارش مشرق، آمریکا سه شنبه علیه «ادوارد اسنودن» مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۳ اسناد پنهانی درباره نظارت آمریکا بر تلفن و اینترنت را افشا کرده بود، طرح شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اسنودن: اسرائیل در قتل خاشقچی نقش داشت

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که کتاب جدید اسنودن نقض توافقنامه‌های عدم افشای اطلاعات است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که اسنودن کتاب خود تحت عنوان «ثبت دائمی» را بدون آنکه برای بررسی به آژانس‌های اطلاعاتی ارسال شود، منتشر کرد.

ادوارد اسنودن، مامور سابق سرویس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳ فاش ساخت که سازمان‌های اطلاعاتی «آمریکا» و «انگلیس» مکالمات سران کشورها را شنود می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اسنودن به تازگی در مصاحبه مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی ای» آمریکا نیز گفته که به «شرط محاکمه عادلانه» به آمریکا باز می‌گردد.

اسنودن سال ۲۰۱۴ اجازه اقامت سه ساله در روسیه را دریافت کرد که بعدا سه سال دیگر نیز تمدید شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن ادوارد اسنودن افشاگری آمریکا وزارت دادگستری آمریکا آژانس امنیت ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول صهیونیست: اگر کمک‌های نظامی به اسرائیل نرسد در جنگ شکست می‌خوریم

یک مسئول صهیونیست با ابراز نگرانی درباره وضعیت فرسایشی ارتش اسرائیل در جنگ علیه غزه اعلام کرد که کمک‌های نظامی به اسرائیل به تعویق افتاده واگر سلاح و مهمات نرسد در جنگ شکست می‌خوریم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بسیاری از محافل و مسئولان صهیونیست بارها به فرسایشی شدن جنگ علیه غزه و عواقب این جنگ ویرانگر برای اسرائیل در کوتاه مدت و درازمدت اعتراف کرده‌اند، شبکه ای بی سی آمریکا به نقل از یک مسئول ارشد صهیونیست اعلام کرد که ارتش اسرائیل از کمبود گلوله‌های توپ و تانک رنج می‌برد و اگر حمایت‌ها و مهمات جنگی فراهم نشود اسرائیل ممکن است در غزه شکست بخورد.

این مسئول صهیونیست که نام وی فاش نشده است با هشدار درباره تمام شدن ذخایر و نیز کم شدن حمایت‌ها از این رژیم در جنگ غزه گفت که ارتش اکنون به برخی تجهیزات حساس هدایت شونده نیاز دارد اما می‌بینیم که آمریکا شروع به تعویق برخی کمک‌های نظامی خود به اسرائیل کرده است.

وی افزود، هرگونه تاخیر در ارسال کمک‌های آمریکایی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند، به‌ویژه این که کشورهای اروپایی تمایلی به فروش سلاح به اسرائیل ندارند. ما نمی‌دانیم که چرا کمک‌های آمریکا به اسرائیل به تعویق افتاده اما از میزان ناامیدی آمریکا در این جنگ با توجه به آنچه که در رسانه‌ها درباره نارضایتی دولت جو بایدن از روند جنگ غزه منتشر شده است، آگاهیم.

به گفته این مسئول صهیونیست، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از رفتارهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در جنگ غزه ناراضی است.

معاریو: ارتش اسرائیل هیچ راه حلی برای حملات حزب الله نداردواشنگتن‌پست: 23 آمریکایی در صفوف ارتش اسرائیل کشته شده‌اند

با این حال شبکه ای بی سی آمریکا به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی اعلام کرد که هیچ تاخیر عمدی در تحویل کمک های توافق شده قبلی یا فروش تسلیحات به اسرائیل وجود نداشته است و تغییری در سیاست واشنگتن در این زمینه ایجاد نشده است.

از آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته، ایالات متحده مقادیر زیادی مهمات و سلاح برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است و به گفته رسانه‌های اسرائیلی، محموله‌های تسلیحاتی شامل ده‌ها جنگنده اف-35 و اف-15 و بالگردهای آپاچی بوده است.

ماه گذشته مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، از قانونی برای ارائه کمک نظامی جدید به صهیونیست‌ها به ارزش 17.6 میلیارد دلار به عنوان بخشی از جنگ اسرائیل علیه غزه، رونمایی کرد.

روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست فاش کردند که دولت بایدن از ابتدای جنگ علیه غزه، در قالب بیش از 100 قرارداد، تسلیحات را به صورت سری به فلسطین اشغالی منتقل کرده است که این محموله‌ها شامل دهها هزار گلوله 155 میلی‌متری، دهها هزار سامانه هدایت‌کننده بمب‌ها، موشک‌های هوا به زمین هلفایر، پهپاد و مهمات برای سامانه گنبد آهنین و تسلیحات دیگر است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای جنگ علیه نوار غزه و جنوب لبنان، تا کنون 140 هواپیمای ترابری غول‌پیکر حامل مهمات و تسلیحات آمریکایی در فلسطین اشغالی به ویژه در پایگاه هوایی نیفاتیم در جنوب مناطق اشغالی فرود آمده است و مقادیر دیگری از این تسلیحات از طریق کشتی‌ها منتقل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن و امنیت دریانوردی
  • رأی شورای امنیت علیه عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • «روشنفکران و افول آمریکا» به بازار کتاب آمد
  • غرامت ۳ میلیون دلاری تسلا در پرونده نژادپرستی علیه کارگر سیاه پوست
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر قطعی شد
  • حکم قضایی علیرضا دبیر علیه عباس جدیدی
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد
  • مسئول صهیونیست: اگر کمک‌های نظامی به اسرائیل نرسد در جنگ شکست می‌خوریم