Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@10:33:22 GMT

اسامی پنج گزینه جایگزینی بولتون اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۷۳۸۱

اسامی پنج گزینه جایگزینی بولتون اعلام شد

خبرگزاری میزان- رئیس‌جمهور آمریکا فهرست افرادی را که قصد دارد از میان آن‌ها مشاور امنیت ملی خود را انتخاب کند، اعلام کرد. تاریخ انتشار: 00:00 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۵۶۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که چندی پیش جان بولتون را از سمت خود به عنوان مشاور امنیت ملی برکنار کرد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد از میان فهرستی پنج نفره، جایگزین بولتون را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ترامپ، این پنج نفر عبارتند از فرد فلیتز، لیزا گوردون-هاگرتی، کیت کلاگ، رابرت اوبراین و ریک وادل.

به دنبال برکناری بولتون، چارلز کوپرمن به طور موقت مسئولیت مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را برعهده گرفته است.

فلیتز تحلیلگر سابق سیا است که به عنوان رئیس دفتر بولتون نیز مشغول به کار بوده است.

گوردون-هاگرتی ریاست امنیت هسته‌ای ملی را بر عهده دارد که وظیفه آن ساخت و نگهداری از تسلیحات اتمی آمریکا است.

کلاگ بازنشسته ارتش و مشاور امنیت ملی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا است. ترامپ درباره او به خبرنگاران گفته که دوستش دارد و کلاگ از ابتدا با او بوده است و عالی است.

اوبراین دستیار مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا است که ترامپ درباره او اظهار کرد: فکر می‌کنم او فوق‌العاده است.

وادل که ترامپ او را «بسیار می‌پسندد»، دستیار رئیس ستاد مشترک است و در دورانی که مک‌مستر مشاور امنیت ملی بود، به عنوان معاون او کار می‌کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ بولتون رئیس جمهور آمریکا مشاور امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در هشداری عجیب مدعی شد که اگر در انتخابات پایان سال جاری میلادی برنده نشود، در صنعت خودروسازی و تمام کشور حمام خون به‌راه خواهد افتاد!

ترامپ پیش‌تر وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات روی خودروهای ساخت خارج از آمریکا عوارض ۱۰۰ درصدی اعمال خواهد کرد و همچنین مدعی شده بود که صنعت خودروسازی داخلی تنها در صورتی مصون خواهند ماند که او در انتخابات پیروز شود.

ترامپ گفت: قصد داریم تا روی تک تک خودروهایی که از مرز وارد می‌شوند، تعرفه ۱۰۰ درصدی ببندیم و اگر من انتخاب شوم، قادر به فروش آنها نخواهید بود. اگر هم انتخاب نشوم، در تمام (کشور) حمام خون به راه خواهد افتاد!

ترامپ در ادامه خطاب به شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت: شما و من دوست هستیم و به راه و روش معامله من آگاه هستید. قرار نیست هیچ آمریکایی در آن کارخانه‌های غول‌پیکر خودروسازی که در مکزیک در حال ساختن آن هستید، استخدام شود و قرار هم نیست که آن خودروها را به ما بفروشید. روی تک تک خودروهایی که از خارج وارد می‌شوند، تعرفه ۱۰۰ درصدی اعمال می‌کنیم و مطمئن باشید که اگر من برنده شوم، شما نمی‌توانید خودروهای‌تان را به آمریکا بفروشید.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین اضافه کرد: اگر در این انتخابات پیروز نشوم، مطمئن نیستم که دیگر بتوانید رنگ انتخابات را در این کشور ببینید.

همچنین کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخابات ترامپ در واکنش به اظهارات وی گفت: سیاست‌های جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا)، برای صنعت خودروسازی و کارگران این بخش، حمام خون اقتصادی به راه خواهد انداخت.

جیمز سینگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی باید نیز در بیانیه‌ای به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: این چهره واقعی ترامپ است؛ یک بازنده که با بیش از هفت میلیون رأی شکست خورد و بعد به‌جای آنکه مخاطبان جریان اصلی گسترده‌تری را به خود جذب کند، روی تهدیدهایش درباره خشونت سیاسی، پافشاری کرد و می‌کند. او به‌دنبال یک ششم ژانویه دیگر است اما مردم آمریکا یک بار دیگر در ماه نوامبر طعم شکست را به او خواهند چشاند چون آنها همچنان مخالف افراط‌گرایی، گرایش شدیدش به خشونت و عطش او برای انتقام هستند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی‌اش بار دیگر افرادی که به دلیل جرایم شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان هستند را «گروگان» خواند و گفت: با آنها به شدت بدرفتاری و نادعادلانه برخورد می‌شود و همه این را می‌دانند. به محض اینکه به (کاخ سفید) برسیم، بلافاصله روی این موضوع کار خواهیم کرد و کشورمان را نجات خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • تعریف و تمجید ترامپ از کیم جونگ اون
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریمبین‌المللاروپا و آمریکا
  • هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد
  • ترامپ: اوکراین باید بدهی ما را بپردازد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!
  • اولین تغییر اجباری پیش‌روی اوسمار/۵ گزینه برای جایگزینی یک بازیکن
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود