Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:43:25 GMT

بازگشت ۶۰ پرنده شکاری به آسمان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۲۳۵

بازگشت ۶۰ پرنده شکاری به آسمان

مهدی صفی‌خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرندگان شامل چهارگونه از جمله ۳۰ بهله دلیجه، ۲۵ بهله سارگپه، سه بهله عقاب طلایی و ۲ بهله جغد کوچک هستند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی و اولویت‌های اصلی و محوری سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: برخی از گونه‌ها با وجود هوش بالا اما به خاطر برخورد با سیم و دکل‌های برق حین پرواز، بیماری و سقوط ، آسیب دیده و توسط علاقه مندان به محیط زیست تحویل یگان حفاظت این اداره کل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی‌خانی ادامه داد: این گونه‌های زخمی توسط دامپزشک معاینه اولیه شده و بر اساس شرایط جسمی آنها، تصمیم‌گیری می‌شود که در این زمینه ممکن است برخی از گونه ها به علت داشتن بیماری خاص از چرخه طبیعت حذف شوند.

وی اظهار داشت: برخی مواقع پزشک اقدام به جراحی پرنده زخمی یا ثابت کردن بال و پر شکسته شده این قبیل پرندگان تا زمان بهبودی کامل آن می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به اینکه یکی از شهروندان علاقه‌مند اقدام به راه اندازی مرکزی برای نگهداری حیوانات کرده، گونه های مجروح بر اساس شناسنامه معاینات بالینی و در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی و درمانی، تحویل این مرکز می شود.

صفی‌خانی بیان کرد: از ۶۰ گونه رها سازی شده در طبیعت همدان نمونه گیری ژنتیکی، بافت خون و حلقه‌گذاری صورت گرفت تا در هر کجای کشور این پرنده دیده شد بدانند که در کدام استان و در چه شرایطی رها سازی شده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست همدان عقاب پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد