Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فضیلت گفت: ۲۵۰ اثر به اولین جشنواره شعر آئینی استان سمنان به میزبانی شهرستان گرمساربرگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت الاسلام والمسلمین «علی اصغر فضیلت» در نشستی با عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره گفت: این آثار توسط 88 تن از شاعران استان سمنان به این جشنواره ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی شعر آیینی به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می شود اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره هشتم مهر در گرمسار برگزار خواهد شد و برترین های این جشنواره شناخته می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه هنر شعر و شاعری در استان سمنان یک ظرفیت است تصریح کرد: برگزاری جشنواره شعر با هدف احیا و رونق این هنر در نقاط مختلف استان و شناسایی استعدادهای جدید شعری برگزار می شود.

 

فضیلت جشنواره شعر آیینی را فرصت مناسبی برای کمک به هنر شعر در استان سمنان و رونق آن برشمردوافزود: از این جشنواره ها باید برای انتقال تجربه و نیز آموزش استفاده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از برگزاری این جشنواره ها باید برای تشکیل و توسعه تشکل ها نیز استفاده شود خاطرنشان کرد: هنر شعر یک مقدار از ضرورت های اجتماعی فاصله گرفته و شعری در جامعه جا باز می کند که به نیازهای جامعه پاسخ دهد و مسایل و نیازهای مخاطبان را مورد توجه قرار داده و پاسخ دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه آثار شاعران در جامعه باید امید آفرین باشد گفت: هنرمندان خلاق هستند و از آنان انتظار نمی رود که منفعلانه به شرایط و مسائل نگاه کنند بلکه باید با توجه به آسیب هایی که وجود دارد یک امید و راه را به مخاطبان نشان دهند.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار، نیز در این نشست مطالب و گزارش هایی در خصوص برگزاری اولین جشنواره شعر ائینی در گرمسار ارائه کردند.

 

«نعمت الله قنبری نیکدل» گفت: این جشنواره در دو بخش کلی و ویژه و با موضوعات توحید، قرآن، سیره ائمه اطهار و معصومین (ع)، مناقب و مراثی حضرات معصومین (ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت شامل مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

 

دبیر و نایب رییس انجمن قلم شهرستان گرمسار افزود: در بخش ویژه نیز موضوعاتی شامل انتظار و مهدویت و موضوعات مرتبط همچنین انتظار فرج و تاثیر آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ولایت و محبت امام زمان (عج)، نشانه های منتظران حقیقی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار، راز و نیاز با امام زمان (عج) اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار در اولین جشنواره شعر آیینی استان سمنان پیش بینی شده است.

 

وی تصریح کرد:این جشنواره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ؛ انجمن شعر و ادب شهرستان گرمسار و موسسه فرهنگی هنری خط سپید کاغذ گرمسار برگزار خواهد شد.

 

قنبری افزود: آثار و نفرات برگزیده این جشنواره پس از بررسی و داوری در آئین اختتامیه که ۸ مهرماه در شهرستان گرمسار برگزار می شود معرفی شده و تجلیل می شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار تاکید کرد: شاعران شرکت کننده با شرکت در این جشنواره اجازه انتشار آثار خود در ویژه نامه یا کتاب‌ها و یادنامه‌های احتمالی جشنواره را با ذکر نام صاحب اثر را به دبیرخانه جشنواره خواهند داد.

 

در این نشست برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص این جشنواره مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی عاشورا کانون های مساجد فارس شیراز اصفهان عزاداری محرم جشنواره شعر آیینی شهرستان گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت