Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پورمحسنی در قالب هیأت رسمی دیپلماتیک از بزرگترین جشنواره بین‌المللی دو سالانه صنایع دستی شهر خوقند بازدید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شسبستان، بزرگترین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی با حضور «شوکت میرضیایف»، رییس جمهور ازبکستان و وزرای فرهنگ کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، جمهوری آدربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان و معاون وزاری فرهنگ بلاروس و ارمنستان و نمایندگان سیاسی بیش از 40 کشور در شهر تاریخی خوقند در استان فرغانه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: دولت تلاش می‌کند تا بسترهای مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان را فراهم کند به همین منظور، تأسیس مرکز و سازمان هنرمند با هدف ساماندهی و تربیت نسل جدید در دستور کار دولت است.

 

این جشنواره که درارگ خان خوقند برگزار شد، علاوه بر عرضه کارهای هنری هنرمندان، داخلی بیش از 70 کشور به عرضه دستاوردهای هنری خود در حوزه صنایع دستی اقدام کردند.

 

این نمایشگاه به مدت یک هفته میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و در چارچوپ این نمایشگاه عرضه پوشاک و مد لباس‌های محلی و همچنین، برگزاری کنسرت‌های موسیقی توسط هنرمندان محلی به اجرا در می‌آید.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی فعالیت های مسجدی کانون های مساجد فارس شیراز عزاداری محرم استان همدان اصفهان ازبکستان صنایع دستی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس