Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:34:49 GMT

نهمین کنفرانس اروپایی ایرانشناسی در برلین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۰۱۱

نهمین کنفرانس اروپایی ایرانشناسی در برلین برگزار شد

نهمین کنفرانس اروپایی ایرانشناسی با شرکت اساتید ایرانی و ۵۰۰ ایرانشناس از کشورهای مختلف اروپا در دانشگاه آزاد برلین برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی در برلین که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، با حضور رییس دانشگاه آزاد برلین، رایزن فرهنگی ایران، نماینده وزارت امور خارجه آلمان در امور ایران، رییس انجمن ایرانشناسان اروپا، رییس دانشکده علوم انسانی و رییس مرکز ایرانشناسی دانشگاه آزاد برلین و 500 ایرانشناس از کشورهای مختلف اروپا در دانشگاه آزاد برلین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این کنفرانس مهم علاوه بر تعدادی از اساتید ایرانی که در حوزه مطالعات ایرانشناسی در کشورهای اروپایی فعال هستند، حدود 20 نفر نیز از اساتید ایرانی از دانشگاه‌های ایران شرکت کردند و علاوه بر حمید محمدی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، شجاع‌خانی نیز به عنوان نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنفرانس مذکور حضور یافت.

 

در نهمین کنفرانس ایرانشناسان اروپا، مباحث ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم شناسی ارائه شد. این انجمن در زمینه مطالعات ایرانی در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ ادیان، هنر، تاریخ، باستان‌شناسی، فلسفه، قوم‌شناسی، جغرافیا، علوم انسانی و دانش نظری حقوق فعالیت دارد.

 

موضوعات مقالات و سخنرانی‌های ارایه شده در این کنفرانس پنج روزه ادبیات فارسی، زبان‌شناسی، مطالعات تاریخی، مطالعات ادیان، مطالعات فرهنگی، باستان‌شناسی، هنر و مردم‌شناسی بودند.

 

همچنین، بر اساس اعلام دبیرخانه کنفرانس 420 مقاله از کشورهای مختلف توسط دبیرخانه پذیرفته شده است. موضوعات نهمین دوره کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانشناسی در حوزه‌های ذیل ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم‌شناسی ارائه شد.

 

برپایی نمایشگاه هنر سفالگری ایران با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موزه بومیلار در محل این موزه، نمایشگاه حجم در شاهنامه، نمایشگاه کتب حوزه ایرانشناسی از بخش‌های جنبی این کنفرانس بود.

 

بنابر اعلام این خبر، دهمین دور کنفرانس اروپایی ایرانشناسی در سال 2023 در شهر لایدن هلند برگزار می‌شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم شیراز کانون های مساجد فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان محرم هرمزگان ایرانشناسی برلین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد