Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@03:04:24 GMT

ما قدرت سوم پارلمان هستیم/ به دوره نتانیاهو پایان دادیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۲۷۸

به گزارش ایلنا به نقل از عرب۴۸،  حزب فهرست مشترک عربی با ابراز رضایت از نتایج نظرسنجی‌های انتخابات کنست پیش‌بینی کرد که احزاب فهرست مشترک قدرت سوم پارلمان باشند و دوره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی به سر رسیده باشد.

نتایج نظر سنجی‌های میدانی که به محض باز شدن صندوق‌های رأی در کانال‌های اسرائیلی منتشر شد،‌ حاکی از آن است که امکان دست‌یابی حزب فهرست مشترک به ۱۵ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان محتمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایمن عوده»، رئیس حزب فهرست مشترک عربی در حاشیه این نظر سنجی‌ها گفت: «مهم این است که توده‌های عرب که نتانیاهو علیه آنها بود،‌ او و قدرتش را سرنگون کرده  و قدرت سوم پارلمان شده‌اند». 

وی در ادامه افزود: «ما از همان ابتدا تأکید کردیم که به تحریک‌ها و نژادپرستی‌های نتانیاهو از طریق صندوق‌های رأی پاسخ خواهیم داد که این اتفاق نیز افتاد». 

عوده گفت: «ما با آراء خود مانع نتانیاهو در تشکیل کابینه می‌شویم و به دوره او پایان دادیم و بر معامله قرن پیروز شدیم». 

«امطانس شحادة»، رئیس فهرست تجمع ملی دموکرات و نامزدم دوم در فهرست مشترک، نتایج نظر سنجی‌ها را که حاکی از افول قدرت راستی‌ها و شکست حزب «کاهانی‌ها» است، مژده‌ای برای پایان دوره نتانیاهو برشمرد. 

شحاده نتایج فهرست عربی را دستاورد جامعه عرب توصیف کرد که بدین وسیله از منافع و و وجودش دفاع کرده و آن را همچون سدی دانست که در برابر حملات تحریک‌آمیز حزب راست افراطی صهیونیسم می‌ایستد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات کنست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط