Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره به ماهیت کارگروه های تخصصی ذیل شوراها، اظهار کرد: عناوین پژوهشی باید با کارشناسی کامل و با در نظر گرفتن منابع موجود و در مسیر سیاست های کلی توسعه استان در گروه های کاری پالایش و برای حل مسائل اصلی استان بکار روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با بیان لزوم احصاء نیاز های استان در حوزه های مختلف، افزود: دستگاه های اجرایی اولویت های پژوهشی و مسائل موجود در حوزه مربوطه را احصاء کنند تا در مسیر حل این مسائل از ظرفیت های پژوهشی صاحب نظران استفاده شود.

وی به اهمیت مشارکت همه بخشهای استان در نیازسنجی طرح های پژوهشی تاکید و تصریح کرد: دستگاه ها یا باید طرح پژوهشی موجود در اسناد بالادستی و آرشیوی خود را معرفی کنند یا برای ارائه طرح تحقیقاتی در حوزه فعالیت دستگاه اقدام کنند.

سرمست با بیان لزوم جمع بندی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح های پژوهشی در استان، ادامه داد: پرهیز از هرگونه موازی کاری و تحقیقات تکراری در حوزه های مختلف با احصاء پیشینه طرح های پژوهشی و تجمیع آنها ممکن می شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به لزوم ارتباط بخش های پژوهشی و دستگاههای اجرایی، گفت:

دستگاه ها باید رابطی پژوهشی برای گروه های کاری معرفی کنند تا رسیدگی به طرح ها و دستورات جلسات با اشراف کامل صورت پذیرد.

وی حضور سمن ها و صاحب نظران در حوزه پژوهش و فن آوری در جلسات را لازم دانست و خاطر نشان کرد: افزایش مشارکت و اهتمام بیشتر همه گروه ها، اجماع نظرات و اتخاذ تصمیمات نتیجه گرا را در بر خواهد داشت .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم استفاده از ظرفیت قم کارشناسی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود