Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:15:09 GMT

بشار اسد: حامی محور مقاومت باقی می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۸۰۴

بشار اسد: حامی محور مقاومت باقی می‌مانیم

رئیس جمهور سوریه هفته گذشته میزبان 150 هیئت خارجی متشکل از سندیکاهای کارگری بود. اسد در این دیدار تأکید کرد که این کشور همچنان حامی محور مقاومت است.

به گزارش مشرق، همایش بین‌المللی سندیکای کارگری برای همبستگی با سوریه هفته گذشته با حضور ۱۵۰ هیئت از اقصی نقاط جهان برگزار شد.

در این نشست، «حسن فقیه» یکی از مسئولان جنبش «امل» لبنان و نائب رئیس سندیکای کارگران این کشور در این نشست حضور داشت و اعلام کرد که نکته قابل توجه، حضور هیئت‌های آمریکایی، فرانسوی و ترکیه‌ای بود که مخالف شیوه تعامل کشورهای خود با بحران سوریه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عکس/ دیدار فرستاده پوتین با بشار اسد «بشار اسد» فرمان عفو عمومی صادر کرد

روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از فقیه، گزارش داد، بشار اسد در کاخ «المهاجرین» میزبان شرکت‌کنندگان بود. وی پیش از اینکه سخنان خود را آغاز کند، به اظهارات برخی از حاضران گوش فرا داد.

فقیه در این نشست ضمن قدردانی از نقش سوریه در «جلوگیری از تخریب بافت ملی لبنان»، به حمایت سوریه از مقاومت لبنان برای پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ اشاره و تأکید کرد که سوریه پس از گذشت هشت سال، همچنان مستحکم و قدرتمند است.

در این نشست رئیس هیئت آمیکایی نیز ضمن حمله به سیاست‌های دولت این کشور علیه سوریه، اظهار داشت که واشنگتن در هر جایی که حضور داشته باشد، فقط ویرانی به بار می‌آود.

نماینده روس نیز تأکید کرد که آنچه در سوریه در حال رخ دادن است، جنگ حق علیه باطل است و «طبیعی بود که در کنار حق قرار بگیریم».

اسد پس از این اظهارات، اعلام کرد که «جنگ علیه سوریه، در چارچوب حمله اقتصادی به ثروت‌، گذرگاه‌ها و نفت منطقه است».

وی درباره ماهیت جنگ‌ها، خطاب به حضار گفت: «چیز دیگر را باور نکنید. ماهیت بیشتر جنگ‌ها اقتصادی است، و آنچه برای ما اتفاق افتاد، خارج از این چارچوب نیست».

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تحریم‌های شدید اعمال شده علیه این کشور، اما خاطر نشان کرد: «ما تلاش می‌کنیم با آن سازگار شویم و حتی الامکان، از شدت آن بکاهیم».

اسد با بیان اینکه «هر گونه پیروزی میدانی به دست می‌آوریم، تحریم اقتصادی علیه ما تشدید می‌شود»، اظهار داشت که با «تلاش حکومت، مردم و همکاری همپیمانان و دوستان، می‌توان از این مرحله دشوار عبور کرد و بحران کنونی را پشت سر گذاشت».

وی وضعیت اقتصادی سوریه را «دشوار» توصیف، اما تأکید کرد که «ایستادگی خواهیم کرد. ملت ما صبور است. تصمیمش نیز این است که پیروز شود».

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه موضع سوریه تغییر نخواهد کرد، خاطر نشان کرد که این کشور «همچنان حامی گزینه مقاومت باقی خواهد ماند».

اسد پایان جنگ علیه سوریه را مسئله روز دانست و اعلام کرد که از ابتدای بحران تلاش بر این بود که سوریه متحد و یکپارچه باقی بماند و «از یک وجب از خاک آن کوتاه نخواهیم آمد؛ حال توهمات ترکیه یا سایر [کشورها] هر چه می‌خواهد، باشد».

وی در پایان خاطر نشان کرد که «یکی از عوامل حمله به سوریه، پایبندی آن به اصول ثابتش بود؛ به ویژه از منظر قرار گرفتن در کنار [محور] مقاومت و مسئله نخست عربها یعنی مسئله فلسطین».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن بشار اسد سوریه محور مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

منابع خبری از شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش دادند که صبح امروز 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه شلیک شده است.

شبکه خبری المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که شلیک راکت‌ها از لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جولان اشغالی سوریه اصابت کرده است.

این منبع از دومین حمله موشکی به اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حدود 70 راکت به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شلیک شده که تعدادی از آن‌ها رهگیری شده است.

رسانه های اسرائیلی از شهرک‌نشینان جولان اشغالی خواستند که به پناهگاه بروند.

مقر فرماندهی لشگر 210 اسرائیل در جولان اشغالی هدف حملات راکتی حزب الله قرار گرفت

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به منطقه «البقاع»،  رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشگر 210 ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالیاگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس