Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری از اجرای ۴۶ برنامه و ۱۴۷ اجرا در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه ها از ۳۰ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی اصغر جعفری» امروز چهارشنبه بیست و هفتم شهریور در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: امروز بعد از 39 سال از آغاز جنگ تحمیلی ثمرات دفاع مقدس را بیش از هر زمانی درک می کنیم و نقش آفرینی منطقه ای و بین المللی و شکست داعش بدون تردید ریشه در دفاع مقدس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد من دفاع مقدس شناسنامه عزت و سربلندی ملت ایران است، مهم تر اینکه ملت ما امروز بیش از گذشته قدردان شهدا، آزادگان و خانواده های آنها هستند؛ این قدرشناسی مردم بسیار ارزشمند است و سرمایه بزرگی برای ما محسوب می شود.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: شهدای مدافع حرم هم برگرفته از همین دفاع مقدس هستند. امروز توفیقات گسترده ای از انقلاب اسلامی را در دنیا شاهد هستیم و ظرفیت های انقلاب اسلامی توسعه یافته است و ما در سطح عظیمی از قدرت های تاثیرگذار در جهان قرار داریم. بر همین اساس بر خانواده های شهدا درود می فرستیم.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما همزمان با هفته دفاع مقدس 46 برنامه با 147 اجرا داریم که این برنامه ها از 30 شهریور آغاز و تا 15 مهر ادامه دارد. 

                                                                            

جعفری از برگزاری نمایشگاه شکار کرکس ها در هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه تخصصی پهبادهای غنیمت گرفته شده و صادر شده است که با همکاری نیروی هوافضای سپاه در روز شنبه 30 شهریور برگزار خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه پهبادهای دشمن که توسط نیروهای کشورمان سالم به زمین نشسته اند در معرض دید عموم قرار می گیرند. همچنین سامانه سوم خرداد نیز به این نمایشگاه منتقل شده تا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برگزاری همایش روز جهانی صلح اشاره کرد و تصریح کرد: این نمایشگاه چند سال متوالی برگزار شده است و امسال نیز با همکاری یونسکو برگزار می شود.  همچنین نمایشگاه پایان داعش نیز همزمان با هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه قدس رسول الله برگزار می شود. ما موفق شدیم مجموعه ای از ادوات تجهیزات جنگی، شکنجه، قتل، کمربندهای انتحاری و اسناد و مدارک مربوط به مبانی ذهنی داعش را جمع آوری کنیم که همه این موارد در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای هوافضا نیز خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح ما نمایش داده خواهد شد تا مردم شاهد توفیقات به دست آمده این عزیزان باشند.

 

جعفری بیان کرد: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس نیز دوم مهر برگزار می شود که در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز خواهیم داشت. همچنین در 31 شهریور نیز مراسم پیشکسوتان نیروهای مسلح را با عنوان یادگاران حماسه و انقلاب را خواهیم داشت.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: همچنین همایش عکاسان دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد. عکاسان از جمله افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند ولی آنها گمنام بودند و امروز وجود این عکاسان برای ما ثروت عظیمی می باشد. همچنین یادمان شهدای دیده بان نیز همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی و صلح از طریق گردشگری به مناسبت روز جهانی صلح مقارن با 31 شهریور و روز جهانی گردشگری مقارن با پنجم مهر مشارکت یونسکو، سازمان میراث فرهنگی کشور، موزه صلح و سازمان جهانی صلح از طریق گردشگری در سالن هویزه موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

 

جعفری بیان کرد: ما همچنین همایش دانش عفت عاشورایی را با همکاری سازمان امور زنان دفاع مقدس با نقش زنان جانباز همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می کنیم. ما حدود هفت هزار زن جانباز و آزاده داریم که نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشتند. همچنین فیلم های دفاع مقدس در این هفته برگزار می شود و با توجه به اینکه این هفته همزمان با سالروز شکست حصر آبادان است، عملیات ثامن الائمه نیز در این روز برگزار خواهد شد.

 

وی از افتتاحیه اولین جشنواره شعر چاووشی بیداران همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این جشنواره شامل جوانانی است که در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و همچنین اختتامیه جشنواره شعر چاووشی بیداران و رونمایی از کتاب شعر و اپلیکیشن کتابخانه دیجیتال و شب شعر نیز در این هفته صورت می گیرد.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اجرای مراسم تعزیه همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و بسیاری از گردشگران خارجی نیز از این مراسم استقبال کردند. همچنین از هوشمندسازی تالارهای دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

 

جعفری از راه اندازی موزه زیرزمینی خبر داد و افزود: طرح ایجاد یک موزه زیرزمینی بین متروی حقانی تا همت را تقدیم شهرداری کرده ایم که مورد موافقت نیز قرار گرفته و فعلا منتظر جواب شورای شهر و شهرداری هستیم که در صورت موافقت، این موزه زیرزمینی را ایجاد خواهیم کرد که در آن مواردی مانند شهر موشکی، کانال های زیرزمینی و بیمارستان صحرایی شبیه سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه یادواره شهدای دهداری با همکاری سپاه حضرت رسول الله (ص) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی را نیز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازسازی می کنیم تا نقش پزشکان را در هشت سال دفاع مقدس به تصویر بکشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم ما در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد فعالیت های دینی است، افزود: فعالیت های دینی خوبی در مسجد خرمشهر موزه برگزار می شود. همچنین متناسب با هر کدام از برنامه های دینی آیات متناسب را انتخاب و در موزه نصب می کنیم.

 

جعفری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های خوب ما تهیه اطلس گردشگری دفاع مقدس برای اولین بار برای مراکز جداگانه تهیه شده است و گام بعدی ما برای شهرها و استان های دیگر جنگ است و در خصوص بحث تیم های دفاع مقدس نیز کارهایی انجام دادیم، امروز تیم های دفاع مقدس با چالش های زیادی مواجه هستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که اگر به آنها کمک نشود، وضعیت نامطلوبی خواهیم داشت.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین از راه اندازی بخش اقلیت های مذهبی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حال حاضر این بخش را تقویت کردیم و خانواده های اقلیت های مذهبی نیز متقاعد شده اند که بخشی از یادگاری های شهدای خود را جهت نمایش در موزه در اختیار ما بگذارند و همچنین با کشور ارمنستان نیز همکاری کردیم تا دپارتمانی را برای شهدای ارامنه ارمنستان در دانشگاه ارمنستان برگزار کنیم.

 

جعفری همچنین از تجلیل از پیشکسوتان ایثار و مقاومت با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح در این هفته خبر داد و اظهار کرد: همچنین سومین اجلاس همبستگی با کودکان نوجوان انگلیسی نیز برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به راه اندازی فاز اول موزه مقاومت خاطرنشان کرد: فاز اول موزه مقاومت با گستره کشورهای حوزه مقاومت همچون لبنان، لیبی، یمن، افغانستان و بوسنی و هرزگوین برگزار می شود.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی شیراز استان همدان فعالیت های مسجدی کانون های مساجد فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد باغ موزه دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان

طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

تاج در این مراسم که در محل سالن موزه دفاع مقدس کرمان و با حضور مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان كرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و شهدا و خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنان کوتاهی گفت: همیشه در مسابقات فوتبال در قالب کار فرهنگی یاد شهدا را در ورزشگاه‌ها زنده نگه داشته ایم.

وی افزود: فوتبال بی خبر از گذشته نبوده است و در بطن جامعه است.

او با ذکر خاطراتی از شهدای ورزشکار بر ضرورت تداوم راه و سیره شهدا در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادای احترام کرد.

شایان ذکر است موزه دفاع مقدس کرمان، اولین موزه دفاع مقدس کشور است که به ابتکار عمل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شده است.

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس