Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@10:52:41 GMT

جنگ تراشتگن و نویر در مرحله جدید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۸۷۳

جنگ تراشتگن و نویر در مرحله جدید

مانوئل نویر سالها است که سنگربان اول بی چون و چرای تیم ملی آلمان است اما مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان بارسا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری تخت پادشاهی نویر را تهدید می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر سالها است که پیراهن شماره یک تیم ملی آلمان را قبضه کرده و به تنها گزینه مانشافت برای محافظت از دروازه‌اش تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویر از سال 2010 تا امروز همیشه درون دروازه تیم ملی آلمان دیده شده و به این ترتیب عملا نامش با دروازه‌بانی آلمان گره خورده است. حتی زمانی که نویر سال گذشته به دلیل مصدومیت مجبور شد هشت ماه از میادین به دور باشد، با اینحال کسی شک نداشت که یواخیم لوو او را دروازه‌بان اول خود می‌داند و نه مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا را.

 

 

تراشتگن اما گمان می‌کرد درخشش‌های او با پیراهن بارسلونا و مصدومیت نویر باعث می‌شود بعد از سالها سرانجام از دید او حق به حقدار رسیده و بتواند در جام جهانی روسیه از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند. ولی یواخیم لوو نظر دیگری داشت و در روسیه به نویر تازه از بند مصدومیت رهایی یافته بازی داد. جام جهانی کابوس‌واری که برای آلمان با درد و رنج بسیار به پایان رسید و باعث شد تراشتگن در عین ناراحتی بابت حذف تیم ملی کشورش، با نگاهی معنادار به چشمهای لوو نگاه کند و به زبان بی‌زبانی به او بفهماند که تصمیمش در بازی دادن به نویر چقدر اشتباه بوده است.

 

تراشتگن در جام جهانی روسیه از اعتراض خودداری کرده و در ظاهر با رضایت روی نیمکت مانشافت می‌نشست. اما در هفته‌های اخیر سرانجام بغض فروخورده تراشتگن شکست و او به انتقاد علنی از یواخیم لوو و مانوئل نویر پرداخت و مدعی شد که سنگربانی آلمان حق او است. تراشتگن در گفتگوی علنی با رسانه‌ها گفت نمی‌فهمد چرا او همچنان باید در تیم ملی نیمکت‌نشین باشد و نتواند به جایگاهی که حق خود می‌داند دست پیدا کند.

 

 

نویر در عین حال به صحبتهای تراشتگن واکنش تندی نشان داد و به این ترتیب دعوای لفظی شدیدی بین دو دروازه‌بان مطرح آلمانی درگرفت. یواخیم لوو اما در پاسخ به دعوای نویر و تراشتگن اعلام کرد که رقابت شدید بین این دو مثل رقابت نرهای غالب در گروه‌های حیوانات است و می‌تواند به نفع مانشافت باشد. این در حالی است که اخیرا تنها باری که یواخیم لوو به تراشتگن فرصت خودنمایی درون دروازه آلمان را داده در بازی با صربستان در ماه مارس بوده که دروازه‌بان بارسا 45 دقیقه فرصت پیدا کرد تا از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند.

 

تراشتگن دیشب در آلمان و در استادیوم خانگی دورتموند با پیراهن بارسلونا مقابل زردپوشان آلمانی ایستاد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش پیامی دیگر برای یواخیم لوو ارسال کرد تا به او نشان دهد می‌تواند برای بسته نگه داشتن دروازه مانشافت به سنگربان اول بی چون و چرای باشگاهی به بزرگی بارسلونا اعتماد کند. طنز ماجرا اینجا است که احتمال دارد تراشتگن به زودی جایزه بهترین دروازه‌بان دنیا را از آن خود کند آنهم در حالی که در تیم ملی کشور خود همچنان دروازه‌بان دوم است و روی نیمکت می‌نشیند.

 

تراشتگن دیشب در بازی بارسلونا مقابل بوروسیا دورتموند درخشان ظاهر شد و با چند سیو استثنایی مهم‌ترین نقش را در بسته ماندن دروازه تیم کاتالان و شکست نخوردن شاگردان والورده داشت. در واقع در این بازی کاری نبود که تراشتگن برای بسته نگه داشتن دروازه بلوگرانا نکند. از گرفتن پنالتی مارکو رویس گرفته تا گرفتن یک ضربه آزاد استثنایی و چند موقعیت گل بسیار خطرناک. درخشش تراشتگن باعث شد ایکر کاسیاس، دروازه‌بان سابق رئال مادرید که در زمان حضور در دروازه این تیم از سوی بسیاری بهترین دروازه‌بان دنیا دانسته می‌شد زبان به تحسین تراشتگن باز کرده و با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی درخشش او مقابل دورتموند را ستایش کند. 

 

 

اما از سوی دیگر مانوئل نویر هم در هفته‌های اخیر عملکرد قابل تقدیری داشته و به خصوص در بازی بایرن مونیخ و لایپزیش چنان عملکردی داشت که رسانه‌های آلمانی اغلب از درخشش او در این بازی با تیترهای "بازگشت مانوئل نویر" استقبال کردند. نویر در بازی مقابل لایپزیش آمار ضربه به توپ بسیار بالایی داشت چرا که در جریان بازی عملا در نقش یک مدافع سوئیپر ظاهر شد. نقشی که به نظر می‌رسید یواخیم لوو علاقه زیادی دارد که در تیم ملی آلمان هم به این دروازه‌بان کارکشته و کهنه‌کار محول کند.

 

البته رقابتهای شدید بین دروازه‌بانها در تیم ملی آلمان به رقابت نویر و تراشتگن محدود نمی‌شود و در فوتبال این کشور سابقه‌ای طولانی دارد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین و شدیدترین رقابتها درون دروازه آلمان رقابت اولیور کان و ینس لمان در سالهای نه چندان دور بود که نسلی از فوتبالدوستان آن را به خوبی به خاطر دارند.

آرش جلال منش

 

 

مانوئل نویر بارسلونا مارک آندره‌‌ ترشتگن تیم ملی آلمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مانوئل نویر بارسلونا تیم ملی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان دو نیمه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و مس موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود شاگردان نویدکیا به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان (۷۳ - عرفان شهریاری)، سعید واسعی، محمدمهدی محبی (۱۰۷ - محمد اکبری) و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

در وقت‌های اضافه موقعیت‌های دو تیم به خصوص مس رفسنجان حاصلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم مس رفسنجان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ پیکان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. همچنین با این پیروزی، روند شکست ناپذیری محرم نویدکیا همراه با تیم مس حفظ شد.

منبع: مهر

tags # فوتبال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد!‏
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • جمال موسیالا یا مانوئل نویر؟ واکنش زیبای ستاره جوان آلمانی در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)