Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخوت گفت: طرح سراسری اوقات فراغت با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در ۱۵۰ کانون مساجد جنوب فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «محمد ابراهیم اخوت»  بیان کرد: کانون‌های مساجد با هدف جذب جوانان به مساجد و با محوریت نشاط و پویایی برای مقاطع سنی مختلف به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی قرآنی، علمی و هنری و مهارتی، فعالیت‌های پژوهشی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، تفریحی و اردو‌های یک تا چند روزه محور برنامه‌های اوقات فراغت برای جوانان در فصل تابستان بوده است.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم شیراز مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد محرم فعالیت های مسجدی هرمزگان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود

ایسنا/فارس نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور امروز، ۸ اردیبهشت در تالار اجتماعات شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار و برنامه‌های مربوط به این دهه در سراسر کشور تشریح شد.

در این نشست ابتدا معاون‌ فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به بیان برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه کرامت پرداخت و گفت: از روز قبل از ولادت حضرت معصومه(س) با برگزاری مراسم پیاده‌روی دختران از بقعه ام احمد به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برنامه‌ها را آغاز خواهیم کرد و در بعد از ظهر روز بیستم اردیبهشت‌ماه نیز تجمع دختران فاطمی را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خواهیم داشت.

حجت‌الله طلایی افزود: برنامه غبارروبی توسط خدام از برنامه‌های ویژه‌ای است که هر ساله به مناسبت روز بزرگداشت احمدبن موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود و در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت نیز برنامه‌هایی با حضور کارکنان دولتی لشگری و کشوری و راهپیمایی با محوریت امام جمعه شیراز به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز با بیان اینکه جلسه اول ستاد دهه کرامت هفته گذشته با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های عضو برگزار و برنامه‌ها پیش‌بینی و ابلاغ شده است، گفت: شیوه‌نامه برگزاری دهه کرامت و برنامه‌های پیشنهادی هر دستگاه، در همان جلسه تفکیک شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان افزود: بیش از یک‌هزار برنامه در نقاط مختلف استان به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد و در شیراز چند جشن محوری بزرگ با مدیرتی قرارگاه فرهنگ بسیج و سپاه برگزار می‌شود.

برگزاری جشن برادرخواهری و برپایی پاتوق‌های دخترانه در ۱۰ نقطه شهر و همچنین برنامه‌های تشویقی برای سربازان، از جمله مرخصی تشویقی، تقدیر از دختران نخبه در محیط ادارات، آذین‌بندی شهر به مناسبت دهه کرامت، برگزاری محافل قرآنی، شب شعر، اردوهای سیاحتی زیارتی به مشهد و قم، برگزاری مراسم‌های ختم صلوات، ارائه کمک‌های معیشتی به نیازمندان از جمله برنامه‌هایی است که به گفته حجت‌الاسلام ملک‌مکان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نیز از برگزاری بزرگترین اجتماع دختران کشور در روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف  همچنین گفت: با تدابیری که اندیشیده شد، دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران در حرم حضرت معصومه(س) از ابتدای دهه کرامت و به منظور برگزاری ویژه برنامه‌های تکریم دختران و بانوان تشکیل می‌شود.

همچنین مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری دو ویژه برنامه در دهه کرامت خبر داد و گفت: نخستین برنامه، اختتامیه کنگره بین‌المللی حضرت علی‌ ابن محمد باقر(ع) است که در مشهد اردهال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی در خصوص برنامه دوم نیز گفت: اختتامیه جشنواره قرآنی کشور در استادیوم شهید شیرودی و با حضور چند هزار نفر از قاریان کل کشور برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه فجر فارس نیز با بیان اینکه رویکرد سپاه و بسیج در طول سال این است که هر روز، دهه کرامت باشد، گفت: مجموعه سپاه و بسیج در هر پنج ناحیه شهر شیراز فعال است و در ۴٠ نقطه شهر، تدارک برپایی جشن دیده شده است.

محمد رنجبر با بیان اینکه در برگزاری جشن‌ها، دو بحث حجاب و فرزندآوری نیز مد نظر ماست، همچنین از برگزاری یک جشن بزرگ در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز با همکاری تمام دستگاه‌ها خبر داد.

‌رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز با بیان اینکه شکوه تمدن ایران اسلامی به واسطه مجاهدت و حضور فرزندان امامان معصوم و امام رضا(ع) در کشور ماست، گفت: دهه کرامت بهانه‌ای است برای بیشتر از ولایت گفتن و بیشتر از مکتب اهل بیت(ع) حرف زدن.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده افزود: در روز دختر به‌عنوان آغازین روز دهه کرامت، اگر بتوانیم دختران سرزمینمان را با وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) آشنا کنیم، وظیفه اصلی‌مان را انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اهمیتِ نشان دادن جایگاه زن در تاریخ و تمدن ایران، گفت: امروز برخی‌ها می‌خواهند به دختران ما اینطور القا کنند که شما در جامعه ایران ارزشی ندارید، اما تاریخ گواهی می‌دهد که نه امروز، بلکه آن زمانی که در غرب هیچ حقی برای زن قائل نبود، ایران و اسلام به دختران و زنان بهای بسیاری می‌داد و اگر این نگاه در جامعه ما ترویج شود، بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز با بیان اینکه ساختار دهه کرامت، فرصتی برای انجام کارهای فرهنگی است، گفت: باید با آمادگی کامل و با بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌های متولی، از این فرصت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری همچنین به ضرورت فضاسازی مناسب برای برگزاری هرچه مفیدتر دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اگر فضای حاکم بر یک شهر، دست تفکر انقلابی و اسلامی باشد، کارهای آن شهر در همان مسیر پیش می‌رود و کارها آسان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های رمضان و محرم به دلیل فضاسازی درست، دزدی و گناه کم می‌شود، گفت: باید همه متولیان امر در فضاسازی مناسب همت کنند. به‌خصوص شهرداری‌ها در ایجاد فضای مناسب نقش برجسته‌ای دارند و در کنار آن، مساجد و کانون‌های فرهنگی نیز نقش ارزنده و مهمی دارند. فضاسازی هزینه چندانی ندارد و فقط نباید از آن غفلت شود.

کلانتری همچنین به اهمیت گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) اشاره کرد و گفت: همانطور که به حرمت خون شهدا، حرم مطهر شاهچراغ(ع) جنبه جهانی پیدا کرده است، تمامی دستگاه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و مراکز مختلف باید همت و همکاری کنند تا روز ششم ذی‌القعده شاهد برگزاری مراسمی باشکوه باشیم.

به گزارش ایسنا، دهه ولایت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ۱ ذی‌القعده(جمعه ۲۱ اردیبهشت) آغاز و با ولادت برادر ایشان، امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده(۳۱ اردیبهشت) پایان می‌یابد.

روزهای اول ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و ۹ ذی القعده به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت