Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ملکی بابیان اینکه از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه بیش از ۳ هزار برنامه ویژه دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود، گفت: تلاش داریم شور همراه با بصیرت باهدف گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در بین مردم استان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز (۲۷ شهریورماه) در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس بابیان اینکه از جنگ تحمیلی به‌عنوان جنگ جهانی سوم از این جنگ یاد می‌شود، اظهار کرد: جنگ تحمیلی طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ در پایان قرن بیستم بود که اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ابرقدرت بزرگ آمریکا و شوروی سابق پشت رژیم بعث عراق بودند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بابیان اینکه پیروزی ایران معادلات دشمن در منطقه را به هم‌ریخت، افزود: دشمن محاسبات درست از وضعیت نظامی ایران داشت اما به عقیده، بصیرت مردم ایران توجه نکرد.

 

وی بابیان اینکه دشمن در جنگ با ایران از قدرت ولایت‌فقیه غافل شد، گفت: امروز باوجود هجمه‌های فراوان و مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم ایران، انقلاب اسلامی را حق می‌دانند و با بصیرت ایستاده‌اند.

 

سردار ملکی ادامه داد: دشمنان انقلاب تابستان داغ را پیگیر بودند اما به برکت خون ۲۲۰ هزار شهید مردم همچنان پشتیبان نظام و ولایت‌فقیه هستند. بافرهنگ دفاع مقدس پیش برویم و اگر مسئولین باور داشته باشند و مشکلات مردم را مرتفع کنند. توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه برنامه‌های سی و نهمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس امسال به میزبانی سپاه کربلا مازندران و به همت ۱۶ کمیته اجرایی در سطح ستادهای ادارات کل و ۲۲ ستاد اجرایی به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه در شهرستان‌ها با شعار «ما پیروزیم» به‌صورت هم‌زمان با کشور در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

سردار ملکی بابیان اینکه از 31 شهریورماه تا هفتم مهرماه سال جاری بیش از ۳ هزار برنامه اجرایی با عناوین مختلف در استان برگزار می‌شود، افزود: تلاش داریم باوجود امکانات محدود، شور همراه با بصیرت باهدف گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در بین مردم استان ایجاد کنیم.

 

وی گفت: یک‌شنبه سی و یکم شهریور با عنوان «قدرت، توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح» نام‌گذاری شده که در این روز با برگزاری رژه نیرو‌های مسلح ساعت 8 صبح در میدان امام خمینی (رحمت‌الله علیه) ساری صلابت و توانمندی نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشته می‌شود.




سردار ملکی افزود: روز دوشنبه یکم مهر با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نام‌گذاری شده که در این روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عملی و پژوهشی و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور را خواهیم داشت.



وی گفت: سه‌شنبه دوم مهر تحت عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نام‌گذاری شده که در این روزبه موضوعاتی، چون رونق تولید ملی و اقتصادی با رویکرد مدیریت انقلابی و جهادی تأکید می‌شود.


سردارملکی تصریح کرد: چهارشنبه سوم مهر نیز با عنوان «بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نام‌گذاری شده که نقش ولایت‌فقیه در بصیرت افزایی عمومی به‌منظور مقابله با ترفند‌ها و همچنین مقابله با فریب و سلطه دشمن به‌عنوان الگویی مؤثر برای نهضت مقاومت موردتوجه قرار می‌گیرد.



وی بیان کرد: پنج‌شنبه چهارم مهر با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخر آفرینان» نام‌گذاری شده که این روزبه عطرافشانی گلزار شهدا و ۸۴ یادمان شهدای گمنام و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان اختصاص می‌یابد.



سردارملکی گفت: جمعه پنجم مهر نیز با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نام‌گذاری شده که در این روزبه همبستگی ملی، حضور باشکوه در نماز جمعه و تقویت سبک زندگی دینی و حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و همچنین ورزش همگانی و عمومی توجه خواهد شد.

 

وی یادآور شد: سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران خواهد بود.



وی تصریح کرد: شنبه ششم مهر با عنوان «رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران» نام‌گذاری شده که در این روز برنامه‌هایی در جهت یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن‌الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان برگزار می‌شود. همچنین از رزمندگان، جهادگران و حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.



سردارملکی بابیان اینکه یکشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نام‌گذاری شده که در این روز نیز با توجه به سالروز شهادت فرماندهان شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و تقدیر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت انجام می‌شود، گفت: همایش یک هزار و 200 نفری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ساعت 10 هفتم مهرماه در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: برای چهارم مهرماه بیش از 800 مورد دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان، جانبازان و آزادگان استان تدارک دیده‌شده است.

 

سردار ملکی از پخش زنده برنامه تلویزیونی پلاک هشت از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر از سیمای تبرستان خبر داد و افزود: شب‌نشینی بهشت نیز از 31 شهریور تا 11 مهرماه در گلزار شهدا بابل برگزار می‌شود.

 

وی از برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس با مهلت بازدید از ۳۱ شهریور به مدت 2 هفته خبر داد و اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در رامسر برپا خواهد شد.

 

سردار ملکی از اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس برای روایت دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: عملیات والفجر هشت دوران دفاع مقدس ۵-۷ مهرازساعت 19-22 در پارک موزه دفاع مقدس بازسازی می‌شود.

 

وی از مازندران به‌عنوان پایتخت یادواره شهدا کشور یادکرد و افزود: یادواره‌های شهدا با عنوان «شهید محله آبروی محله» هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

سردار ملکی از برگزاری یادواره هزار و ۴۸ شهید آمل به همراه نکوداشت شهدای فرمانده و پیشکسوتان ۷ مهرماه خبر داد و گفت: یادواره ۳۳ شهید قطع نخاعی استان، یادواره شهدای رسانه با محوریت شهید هادی باغبانی در بابلسر، یادواره شهدای زن به میزبانی امامزاده قاسم (علیه‌السلام) بابل و یادواره شهدای بمباران نیروگاه شهید سلیمی نکا در این ایام برگزار خواهد شد.

 

وی از برگزاری همایش پیر غلامان حسینی، کارگاه‌های قصه‌گویی، مسابقات ورزشی، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، پیاده‌روی خانوادگی در هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: ویزیت رایگان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

سردار ملکی بابیان اینکه نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درد است اقدام است، گفت: انتشار خاطرات رزمندگان در فضای مجازی را با پخش مستند ۷۰ قسمتی «گنج جنگ» پیگیر هستیم.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه محرم شیراز عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد فعالیت های مسجدی محرم دستاوردهای انقلاب اسلامی گراميداشت هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح ویزیت رایگان یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • رئیس دیوان عالی کشور : در فضای مجازی باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • اجرای ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مازندران
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران