Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد در پاسخ به مطالبات درویش مبنی بر انتشار نسخه دی وی دی «رستاخیز» اعلام کرد که تصمیمات و گفت وگوهایی انجام شده که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، طی هفته گذشته حواشی جدیدی برای فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به وجود آمد، فیلمی که پس از 10 سال پروسه فشرده تهیه و تولید، در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۱ بخش، توانست در  ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم در تابستان سال 94 به اکران عمومی درآمد و ساعاتی بعد از پرده سینماها پایین کشیده شد و تا به امروز به محاق رفته است.

اما تازه ترین حواشی که این فیلم را درگیر خود کرده انتشار نسخه غیرنهایی فیلم رستاخیز با نام «القربان» همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بود که به طور غیرقانونی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی بارگذاری شد و باعث شد درویش پس از مدت ها سکوت خود را شکسته و به آن واکنش نشان دهد. وی در بیانیه ای که به همین بهانه در اختیار رسانه ها قرار داد عنوان کرد که دیدن، کپی‌ و انتشار «رستاخیز» حرام است. درویش در این بیانیه از تمام نهادهای انتظامی و اطلاعاتی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و دیگر دوائر مرتبط، درخواست کرد این اتفاق را پیگیری کنند. سازمان سینمایی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که انتشار غیرقانونی «رستاخیز» را پیگیری خواهد کرد.

اما درویش در تازه ترین گفت وگوی خود با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اظهار تاسف از اتفاقاتی که طی این سال ها برای فیلمش افتاده از وزارت ارشاد و مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور درخواست کرد تمهید و تدبیری اندیشیده شود تا مجوز فیلم حداقل در حوزه دی وی دی صادر شود تا هم با مجوز قانونی و هم با رضایت سازندگان و سهامداران آن به ملت ایران تقدیم شود. این بخشی از جراحات را می‌تواند جبران کند وگرنه زخم ناسوری که مدیریت فرهنگی کشور بر جسم و جان فرهنگ این کشور و آدم‌هایی مثل من زده، هیچ وقت پاک نمی‌شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد نیز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر واکنش ارشاد به درخواست احمدرضا درویش و مطالبات وی در خصوص پیگیری عاملان انتشار نخسه غیرقانونی «رستاخیز» و صدور مجوز انتشار نسخه دی وی دی فیلم گفت: از قبل هم در مورد این مسئله صحبت داشتیم و در مورد این که چگونه نسخه غیرقانونی فیلم «رستاخیز» منتشر شده جلساتی برگزار کرده ایم و بنیاد سینمایی فارابی نیز با تهیه کننده و صاحبان آثار گفت و گو و جلساتی داشته که عوامل این مسئله مشخص تر شوند. اما در مورد این که موانع انتشار و پخش این فیلم در نسخه دی وی دی و شبکه نمایش خانگی برطرف شود، گفت و گوهایی صورت گرفته که انشالله خبر آن اعلام خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم رستاخیز انتشار نسخه DVD وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار پایان سالی وزیر ارشاد با مسئولان سینمایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار همچنین بر تدوین و تصویب اسناد ملی در حوزه های مختلف هنری تاکید کرد. گزارش:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تراشه هوش مصنوعی جدید «انویدیا» ۳۰ برابر سریع‌تر از نسخه قبلی
  • دیدار پایان سالی وزیر ارشاد با مسئولان سینمایی
  • چرا چت جی‌پی‌تی‌ پلاس بهترین ابزار هوش مصنوعی است
  • پاسخ افشاریان در مورد ۲۰ دقیقه وقت اضافه دربی
  • (ویدئو) وزیر ارشاد: به هنرمندانی که چند دهه اجازه کار نداشتند مجوز دادیم
  • انتشار نسخه‌ای متفاوت از «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
  • با درآمدهای کنونی نمی‌توان مطالبات پیمانکاران را پاسخ داد/ مذاکره با سازمان برنامه
  • (ویدئو) انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
  • بریتانیا تسلیحات تازه‌ای به نمایش گذاشت/ عکس