Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:45:24 GMT

فرانسه سر 3 راهی انتخاب فیلم برای حضور در اسکار 2020

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۳۸۳

فرانسه که هنوز فیلم نماینده‌اش برای حضور در رقابت اسکار ۲۰۲۰ را معرفی نکرده فهرستی متشکل از نام ۳ فیلم را به عنوان فینالیست‌های این بخش منتشر کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - «بینوایان»، «پرتره بانو در آتش» و «پروکسیما» سه فیلمی هستند که فرانسه از میان آنها فیلم نماینده خود را برای اسکار بین‌المللی انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته انتخاب فرانسه که توسط مرکز سینمای ملی این کشور انتخاب می شود ۲۰ سپتامبر نام فیلم منتخب خود را اعلام می‌کند.

برای نخستین بار این کمیته متشکل شده است از متخصصان صنعت سینما در کنار فیلمسازان و روسای موسسات فرهنگی و این امر پس از آن عملی شد که در ماه جولای اعلام شد باید تلاش کرد تا شانس فرانسه در رقابت اسکار بیشتر شود.

روزالی واردا و ژان برات تهیه کننده، آگاتا والنتنی و موریل سوزی مدیر فروش فیلم، دانیله تمپسون و پییر سالوادوری کارگردان و تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن همراه با سرژ توبیانا رییس اونی فرانس و آلن ترزیان رییس جوایز سزار فرانسه کمیته منتخب را تشکیل داده‌اند.

«بینوایان» درامی از لاج لی که اولین بار در جشنواره فیلم کن در بخش رقابتی حضور یافت و جایزه داوری را برد درامی اجتماعی است که آمازون امتیاز پخش آن را برای آمریکا خریده است.  

اخبار فرهنگ و هنر - «پرتره بانو در آتش» ساخته سلین سیاما درامی قرن هجدهمی درباره زنی نقاش است که باید پرتره بانویی را بکشد که قرار است با فردی ثروتمند در ایتالیا ازدواج کند. این فیلم هم در بخش رقابتی جشنواره کن برای اولین بار دیده شد و جایزه فیلمنامه را برد. نئون و هولو به اتفاق این فیلم را برای آمریکا خریده‌اند.   

«پروکسیما» ساخته آلیس وینوکو با بازی اوا گرین در نقش زنی است که آماده می‌شود تا به ماموریتی فضایی برد و از دختر کم‌سنش جدا شود. این فیلم در بخش پلتفورم جشنواره فیلم تورنتو برای نخستین بار دیده و با نقدهای خوب و تقدیر روبرو شد.

برای این که فیلمی بتواند در رقابت اسکار حاضر باشد لازم است تا ۷ روز از یکم اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در سینماهای فرانسه اکران شده باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آکادمی اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، کار پالایش و پتروشیمی گفت: نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود نمایشگاه نفت سالانه بزرگترین رویداد کشور و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های غرب آسیا است که این موضوع مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند.

مدیر نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه امسال با حضور و استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شدیم، خاطر نشان کرد: امسال میزبان ۱۱۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی خواهیم بود. که نشان دهنده حضور دوبرابری شرکت‌های خارجی در بیست و هشتمین دور از نمایشگاه است که نشان دهنده اعتماد به صنعت نفت ایران است.

وی بیان داشت: علیرغم تمام تحریم‌ها علیه دیپلماسی انرژی و صنعت نفت این میزان استقبال نشان می‌دهد اعتماد به صنعت نفت افزایش می‌یابد و تمایل شرک‌های خارجی برای مشارکت با صنعت نفت ایران در حال افزایش است.

به گفته مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران از ۱۲ کشور جهان شرکت کننده که شامل چین، المان، روسیه، کانادا، هند، فرانسه، ژاپن، آرژانتین، بلاروس و… در این دور از نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این نمایشگاه حضور دارند در حاشیه این حضور پر رونق رویدادهای جانبی هم داریم که بسیاری از آنها به انعقاد تفاهم نامه و قرار داد مخصوصاً در بخش خصوصی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای نمایشگاه اتصال بخش خصوصی به بخش دولتی است، ارتباطی بدون واسطه برای ایجاد بازار کار برای شرکت‌های نوپا است که می‌تواند که گردش مالی منجر شود.

جمالی خاطر نشان کرد: شعار ما جهش تولید و بهینه سازی فناورانه است که در راستای این شعار از برخی از محصولات و تجهیزات بار اول رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بستری مجازی ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: دو سالن به حوزه فناوری و دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است که ۸۰ شرکت دانش بنیان و بخشی در اختیار شرکت‌های استارت آپ قرار گرفته است که با توجه به ظرفیت در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

به گفته جمالی یکی از برنامه‌های مهم این رویداد رویدادهای جانبی از برنامه‌های مهم این نمایشگاه است مه سال گذشته در همین رویدادها ۱۵۰ تفاهم نامه و قرارداد به امضا رسیده است.

کد خبر 6098414 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • واکنش زیدان به حضور در بایرن‌ مونیخ
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • گواردیولا: هنوز هم عاشق بایرن مونیخ هستم!
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد