Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:37:09 GMT

درمان ۱۰ بیماری با این دانه‌های جادویی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۶۴۳

درمان ۱۰ بیماری با این دانه‌های جادویی

 همه ما با دانه‌های ریز و قهوه‌ای رنگ «خاکشیر» که بیشتر در قالب شربت خاکشیر از آن استفاده می‌کنیم، آشنا هستیم، اما خاکشیر دارای خواص و کاربرد‌های متعددی در درمان بسیاری از امراض و بیماری‌ها نیز هست که در ادامه به مواردی از این خواص و کاربرد‌ها اشاره شده است:


درمان ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد با غلبه سود

مصرف خاکشیر می‌تواند درمانی برای سوء مزاج سرد باشد که نشانه این سوءمزاج، خشکی دهان، کم میلی به آب، بدگواری طعام، بی‌میلی به خوراک، نفخ شکم، بروز برخی درد‌ها در معده، ضعف و لاغری که روز به روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درمان یبوست سوداوی یا عصبی روده

نشانه آن کشیدگی شکم و انقباض روده است؛ به هنگام تخلیه، بخشی از روده حلقه‌وار جمع شده، مدفوع دو تکه شده و راه روده چند دقیقه بسته می‌شود؛ در این حال تکه‌ای از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جای خود باقی می‌ماند حتی با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی‌شود؛ مقداری از مدفوع در روده بجای مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفی را موجب می‌شود که اغلب مردم به این ناراحتی دچار هستند.


درمان یبوست دوران پیری

سالخوردگان بدنشان کم آب و خشک شده و به همین نسبت روده‌هایشان نیز خشک و کم‌آب می‌شود؛ بهترین داروی طبیعی برای این افراد خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان آب داغ ریخته و با عسل بنوشند؛ استفاده از حب‌های ملین و مسهل‌ها برای این افراد زیان‌آور است، زیرا مانده رطوبت بدن آن‌ها را کشیده و می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

درمان یبوست در کودکان

در کودکانی که مبتلا به یبوست و دل‌درد شده و جوش‌هایی در بدنشان پیدا می‌شود، روزی یک قاشق چایخوری خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند.

درمان تورم لوزه‌ها

استفاده از خاکشیر غالبا از بروز تورم در لوزه‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان ضعف قوه باء

مصرف خاکشیر ترشحات رحمی ناشی از سودا را به تدریج کم و برطرف می‌کند؛ خاکشیر پرده‌ایی از چربی در سطح بدن ایجاد کرده و موجب نرمی و لطافت پوست بدن می‌شود.

درمان خونریزی بواسیری

ازجمله عوارض سوداوی، ضعف کبد و بروز بواسیر است که گاه با خونریزی‌های پی‌در‌پی عارض می‌شود؛ بهترین دارو برای این مشکل، خاکشیر است که بدن را اصلاح و مانع خونریزی خواهد شد همچنین خاکشیر می‌تواند برخی از اقسام اسهال را نیز درمان کند.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یبوست خاکشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن

یکی از بیماری‌های شایع در جامعه، سنگ کلیه است که مبتلایان به آن دردهای شدیدی را متحمل می‌شوند. یکی از راه‌های پیشگیری از بروز این بیماری خودداری از نوشیدن آب سرد ناشتا و نوشیدن آب در بین غذاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • نفخ معده دارید؟ احتمالا به این کمبود ویتامین دچار هستید
  • درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن
  • ساخت یک کمپلکس مولکولی برای کمک به بیماران دچار سوختگی
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین
  • یک کمپلکس مولکولی به کمک بیماران دچار سوختگی می‌آید
  • ارتباط عجیب کمبود یک ویتامین و ایجاد نفخ
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • درمان یبوست با روش خانگی