Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@03:25:50 GMT

شروط پلیس برای سرویس‌ مدارس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۷۲۸

شروط پلیس برای سرویس‌ مدارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بایدها و نبایدهای سرویس‌های مدارس را تشریح کرد و از برخورد جدی پلیس با تخلفات سرویس‌های مدارس خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی‌های سرویس مدارس در پایتخت اظهار کرد: برای آنکه راننده‌ای بتواند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کند خود و خودرویش باید دارای شرایطی باشد از جمله اینکه خود فرد باید حتما دارای گواهی‌نامه پایه 3 بوده که دو سال از دریافت آن گذشته باشد، همچنین باید 23 سال تمام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین راننده باید دارای سوء پیشینه بوده و شرایطش برای فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه تأیید شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد شرط تأهل رانندگان سرویس‌های مدارس نیز گفت: اگر راننده مرد باشد باید متأهل باشد اما شرطی برای تأهل رانندگان زن وجود ندارد.

مهماندار در مورد شرایط خودرو نیز گفت: معاینه فنی معتبر شرط اصلی خودروهایی است که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند. اگر خودرو و راننده‌ای تمام شرایط گفته شده را داشت برچسب سرویس مدرسه دریافت کرده و می‌تواند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کند.

مهماندار در مورد شرایط معاینه فنی خودروهای سرویس مدرسه نیز گفت: علاوه بر تاکسی‌ها، خودروهای شخصی نیز می‌توانند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند اما باید توجه داشته باشند که هر مقرراتی که در مورد خودروهای عمومی وجود دارد برای این خودروها نیز لحاظ شده بنابراین باید هر شش ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی و سرویس‌های فاقد برچسب مدارس نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس 30 هزار تومان جریمه خواهند شد علاوه بر آن اگر مهلت معاینه فنی نیز به اتمام رسیده باشد و مرتکب دیگر تخلفات شده باشند جریمه مذکور را نیز برایشان صادر خواهند کرد اما نداشتن برچسب 30 هزار تومان جریمه دارد.

مهماندار با بیان اینکه تاکنون حدود یک سوم از سرویس‌های مورد نیاز مدارس برچسب خود را دریافت کردند که پیش‌بینی می‌شود تا 15 مهرماه اکثریت آن‌ها برچسب خود را دریافت کنند، گفت: هدف پلیس از سخت‌گیری و نظارت بر سرویس‌های مدارس حفظ ایمنی و جان دانش‌آموزان است که البته مدیران مدارس و والدین نیز باید حساسیت‌های کافی را داشته باشند.
ممنوعیت سوار کردن دانش‌آموزان زیر 12 سال روی صندلی جلو

مهماندار در مورد سوار کردن دانش‌آموزان کمتر از 12 سال روی صندلی جلو خودرو خاطر نشان کرد: طبق قانون ظرفیت خودروهای سواری چهار نفر و ظرفیت ون‌ها و میدل‌باس‌ها نیز مشخص است. در تمامی این موارد سوار کردن دانش‌آموزان کمتر از 12 سال روی صندلی جلو ممنوع و در صورت مشاهده پلیس با آن برخورد خواهد کرد. همچنین اگر خودرویی بیشتر از ظرفیت مجاز خود اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان کند پلیس با آن برخورد می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرویس مدارس پلیس راننده سرویس مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آنها خواسته‌ایم که خودروها به ردیاب مجهز شوند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفت وگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودروها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودروها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901689

دیگر خبرها

  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها