Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:29:43 GMT

نسخه‌ای برای کاهش چربی خون

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۷۳۲

نسخه‌ای برای کاهش چربی خون

عواملی که اچ‌دی‌ال را کاهش می‌دهد یکی کم‌تحرکی و دیگری مصرف سیگار است. ترک سیگار و افزایش فعالیت بدنی اچ‌دی‌ال را افزایش می‌دهد. اگر ال دی ال خوبی دارند، اچ دی ال پایین درمان دارویی نیاز ندارد. توصیه می‌شود چربی مصرفی از نوع غیرحیوانی و گیاهی مانند روغن زیتون، کلزا و ذرت باشد.

آیا بالا رفتن چربی خون علامت خاصی دارد؟
بالا رفتن چربی خون، علامتی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بعضی‌ها علائمی مانند گزگز دست و... را به افزایش چربی خون ربط می‌دهند که در واقع چنین نیست. آزمایش خون، اختلال چربی‌های خون را نشان می‌دهد. تری‌گلیسیرید بالای هزار علامت‌دار می‌شود. کلسترول بالای ۳۵۰ - ۳۰۰ ال دی ال بالای ۲۵۰ ممکن است رسوباتی اطراف چشم، روی دست و پشت دست‌ها ایجاد کند و این خیلی نادر است. خیلی‌ها این علامت‌ها را دارند، اما چربی خون‌شان بالا نیست؛ یعنی این علائم اختصاصی نیست.

شروع کنترل و غربالگری چربی خون از چه سنی است؟
این غربالگری باید بین ۲۰ تا ۲۵ سالگی صورت بگیرد. مگر در موارد خاص، مثلا فرد سابقه خانوادگی افزایش شدید چربی خون را داشته باشد یا بچه‌ای که خیلی چاق است. آزمایش تری گلیسیرید خون نیاز به ناشتا بودن دارد. گاهی ما فرد را بدون ناشتایی به آزمایشگاه می‌فرستیم که این حالت برای آزمایش کلسترول تام و اچ دی ال است. اگر آزمایشات طبیعی باشد، سه تا پنج سال نیاز به آزمایش مجدد ندارد. کسی که چربی خونش بالاست، ده تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا رسوب چربی ایجاد گرفتگی عروق کند و فرد دچار حمله قلبی و مغزی بشود. در افراد دیابتی اگر چربی خون طبیعی باشد، چربی را سالانه چک می‌کنیم.


آیا مصرف تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول می‌شود؟
کسی که چربی خون بالا دارد، چاق و بی‌تحرک است. کسی که چاق است به‌خصوص چاقی شکمی دارد، احتمال این‌که چربی خونش بالا برود بیشتر است. کسی که چربی خون دارد ممکن است کبدش چرب شود. چربی شکم، چاقی، چاقی شکمی خطر بیماری‌های قلبی ـ. عروقی را افزایش می‌دهد. همچنین خطر بروز دیابت، فشار خون بالا و اختلال چربی خون را افزایش می‌دهد. کلسترول بیشتر داخل بدن تولید می‌شود. زرده تخم‌مرغ تاثیری بر آن ندارد. افراد باید به نوع روغن مصرفی‌شان دقت کنند.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چربی خون کاهش چربی خون تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند