Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:08:18 GMT

فرماندار: ۴۴ درصد کارجویان استان مربوط به سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۸۱۱

فرماندار: ۴۴ درصد کارجویان استان مربوط به سمنان است

سیدعباس دانایی روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیسیون کارگری استان و شهرستان سمنان با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: کارجویان ثبت نام شده در پنج ماهه نخست امسال، یک هزار و ۸۷۲ نفر بودند که از این تعداد ۳۲ درصد کارجویان زن و بقیه مرد بودند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۰ نفر در شهرستان سمنان  بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۱۰ هزار و  ۱۷۳ کارگاه و واحد تولیدی با اشتغال ۳۸ هزار نفر در شهرستان سمنان وجود دارد و فعال کردن واحدهای راکد در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانایی بیان کرد:  ۲۶ تشکل کارگری با ۱۶ هزار و ۱۷۰  نفر عضو  و ۱۰ تشکل کارفرمایی با ۲۲۲ نفر عضو در شهرستان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

 معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست با تاکید بر تقویت گفتمان حاکم و امیدآفرینی در جامعه، گفت:  فعالیت انجام شده و تعاملات بین بخش های مختلف دولتی برای تحقق برنامه‌ها مناسب است و این رویکرد باید تقویت شود و ادامه یابد.

حشمت الله خجسته پور ادامه داد: واحدهای تولیدی به سه دسته واحدهای فعال ، مشکل دار و راکد تعطیل شده  تقسیم بندی می‌شوند و باید سه نسخه متفاوت برای آنان پیچید.

وی تصریح کرد: واحد های راکد تعطیل شده باید درمان شود و واحدهای مشکل دار نیز فوری بررسی شود و  نگاه ویژه به واحدهای فعال وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: دو سطح مشکلات در واحدهای تولیدی وجود دارد که  در سطح استان یا در سطح ملی قابل حل است، مشکلات سطح استانی باید شناسایی و حل شود و مشکلات سطح ملی باید شناسایی و با ارایه راه حل همراه باشد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به نگاه مطلوب مدیران به ویژه علیرضا آشناگر استاندار سمنان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی، بیان داشت: پیگیری و همراهی تشکل ها موجب رضایت مردمی از دستگاه‌ها خواهد شد.

شهرستان سمنان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت در هشت شهرستان دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری سمنان اشتغال زایی نرخ اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟

ایسنا/گلستان فرماندار رامیان با اشاره به رانش زمین در روستای کشکک رامیان میزان خسارت بارش‌ها و رانش را اعلام کرد.

علی جوان حاذق خواه عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

وی بیان کرد: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

فرماندار رامیان هم خسارت بارندگی در این شهرستان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

علی جوان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی