Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام صندوق اعتباری هنر به شناسایی ۹ هزار عضو غیرهنرمند در صندوق اعتباری هنر در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات گذشته، عضوگیری مجدد در صندوق از سال ۹۶ با رویکرد جدیدی آغاز شده است. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور وحیدی‌فر در جمع اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل تصریح کرد: دریافت خدمات از صندوق اعتباری هنر منوط به عضویت و تائید نهادهای تخصصی است و این صندوق مطابق ضوابط و مقررات رفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قطع بیمه هنرمندان در سال 93، افزود: در آن زمان 100 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار بودیم و با بررسی ها 9 هزار عضو غیرهنرمند در صنوق شناسایی کردیم که به همین دلیل اعلام شد که افراد از نهادهای تخصصی تائید دریافت کنند.

مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر تمدید نمی‌شودحمایت صندوق اعتباری هنر از هنرمندان آسیب دیده سیل گلستانصندوق اعتباری هنر مامور کمک به هنرمندان سیل‌زده لرستان

قائم مقام صندوق اعتباری هنر گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده بیمه گروهی به تعداد 15 هزار و 700 نفر به تعلیق درآمد و مجددا افرادی که به واقع شرایط لازم را داشتند به لیست بیمه بازگشتند و گروهی نیز که شرایط لازم را نداشتند، حذف شدند.

وی گفت: از سال 92 تا 96 به دلیل بدهی و مشکلات پیش آمده بیمه‌ها لغو شد اما از سال 96، 19 هزار نفر بیمه شده جدید داریم و حاضر به حل مشکل متقاضیان جدیدی که عضویت قطعی دارند تا پایان آذرماه هستیم.

وحیدی‌فر در خصوص روند حمایت از هنرمندان و نویسندگان گفت: در برخی مواقع با وجود زیان صندوق، خسارت‌ها تداوم داشت که به عنوان مثال  در سال 97، 18 میلیارد تومان با بیمه قرارداد داشتیم، اما خسارت پرداختی 23 میلیارد تومان بود.

برخی ناهماهنگی در بیمه خبرنگاران صحت دارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص نحوه پوشش بیمه خبرنگاران گفت: اینکه خبرنگاری عضو صندوق اعتباری و بعد سامانه جامع رسانه‌های کشور و در نهایت خانه مطبوعات کشور شده و نتوانسته از خدمات بیمه‌ای بهره گیرد دغدغه خود ما نیز هست.

قائم مقام صندوق اعتباری هنر گفت: ما موظف به رعایت و اجرای دستور العمل‌ها هستیم و صندوق اعتباری هنر به عنوان یک مجری نمی‌تواند مغایر دستورالعمل‌ها رفتار کند.

وحیدی‌فر با بیان اینکه نگاه سامانه جامع رسانه‌های کشور، کلی و آرمانی بود، افزود: متاسفانه برخی اهداف محقق نشده و نباید در مراحل نخست قدم‌های بزرگ و آرمانی برداشته می‌شد.

وی با بیان اینکه در صورت تائید اداره کل ارشاد، خبرنگاری که عضو صندوق است می‌تواند خدمات بیمه دریافت کند، گفت: این مسئولیت به مدیران کل ارشاد تفویض شده و ما در کمترین زمان به درخواست استان‌ها پاسخ می‌دهیم.

وی درباره عدم پاسخگویی شماره تماس صندوق نیز افزود: مشکلات تماس با صندوق مورد قبول است و با توجه به اینکه 75 هزار نفر عضو داریم، یک خط ورودی توسط 4 کارشناس پاسخ داده می‌شود.

قائم مقام صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: برای حل مشکل در هر استان یک نفر مسئول مشخص شده تا بتوانیم از طریق آن امور استان ها را پیگیری کنیم.

ثبت نام 26 هزار نفر در بیمه تکمیلی

وحیدی‌فر در خصوص طرح بیمه تکمیلی صندوق و مشکلات دریافت هزینه از شرکت بیمه گفت: انتخاب شرکت بیمه با سازو کار قانونی است و خود ما دخالتی در آن نداریم.

وی در پاسخ به مشکلات بیمه سرمد در پرداخت هزینه‌ها، تصریح کرد: هرچند سامانه ما بی‌نقص نیست اما به عنوان مثال در سال 95 با بیمه ایران قرارداد داشتیم اما هنوز شکایت ما حل نشده است.

قائم مقام صندوق اعتباری هنر به ثبت نام 26 هزار و 700 نفر در بیمه تکمیلی صندوق اشاره کرد و گفت: خدمات ویژه در بیمه تدارک دیده شده است؛ به عنوان مثال طرح آرامش که دو میلیون و 400 هزار تومان هزینه دارد در صندوق به 900 هزار تومان کاهش یافته که از این میزان نیز 500 هزار تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود و مابقی توسط خود فرد متقاضی پرداخت خواهد شد.

وحیدی‌فر با اشاره به اینکه سال گذشته شرکت بیمه 6 میلیارد تومان زیان به صندوق زد، اظهار کرد: با وجود این مشکلات خدمات خود را توسعه دادیم و 1700 مرکز طرف قرارداد ما آماده پذیرش بیماران است.

وی گفت: در طرح جدید پیشنهادی به دولت که بارمالی نزدیک به 80 میلیارد تومان دارد، به دنبال حذف سرانه درمان هستیم و امید می‌رود پیرو طرح موضوع با مجلس و سازمان برنامه مورد پذیرش قرار گیرد.

قائم مقام صندوق اعتباری هنر با تاکید به اینکه به رغم مشکلات طرح بیمه تکمیلی این صندوق بهترین استارت آپ بیمه‌ای شناخته شده است، تصریح کرد: برخی خدمات ضعیف درمانی ارائه شده خارج از اراده ما بوده و به سیستم درمانی بازمی‌گردد.

وی در نهایت تعداد اعضای صندوق در استان اردبیل را 1217 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 750 نفر به تامین اجتماعی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

R41374/P4001/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
مسعود اسدی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.
او با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.
انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.
از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور می‌خواهیم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !