Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:33:26 GMT

تصویب صورت‌های مالی سال ۹۷ بانک ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۱۹

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز معاونان وزارت جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل بانک ملی ایران برگزار و صورت‌های مالی سال ۹۷ بانک تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بانک ملی ایران طی سال‌های اخیر، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران فعالیت‌های بسیار خوبی برای پیاده سازی اهداف دولت انجام داده است.

فرهاد دژپسند با بیان این که بانک ملی ایران بازویی پرتوان برای کشور است، ادامه داد: نیروی انسانی تلاشگر و توانایی‌های زیرساختی این بانک باعث شده همواره به عنوان یک نهاد پویا و توانا از آن یاد شود.

تقدیر وزیر از عملکرد و خدمات بانک ملی ایران

وی با تاکید بر این که سرعت و کیفیت واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در نظام بانکی و بانک ملی ایران باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران باید در کنار قدمت تاریخی، افتخاراتی دیگر مانند پیشتازی در پیاده سازی طرح‌های نوین را نیز برای خود ایجاد کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستاورد‌های ارائه شده توسط بانک ملی ایران در رویداد «ملی شو» اشاره کرد و گفت: آنچه نشان داده شد، حاکی از این است که می‌توان بانکداری دیجیتال را به خوبی پیاده سازی کرد و از دستاورد‌های جدید برای ارائه خدمات بانکی پیشرفته بهره برد.

وی با تقدیر از خدمات مدیرعامل و هیات مدیره بانک ملی ایران برای تحولات ایجاد شده در این بانک، آن را گامی رو به جلو خواند و خواستار این شد که سرعت، دقت و کیفیت خدمات رسانی بیش از پیش افزایش یابد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل بانک ملی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در سال گذشته، با اشاره به نقش بانک ملی ایران طی ۹۱ سال گذشته در ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور، خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور، آثار عملکرد بانک ملی ایران قابل مشاهده بوده و این اقدامات تنها با تلاش بی دریغ کارکنان این بانک محقق شده است.

دکتر محمد رضا حسین زاده، همچنین شاخص‌های عملکردی بانک طی سال گذشته را مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه در زمینه واگذاری اموال مازاد، خروج از بنگاهداری و نیز وصول مطالبات معوق، بانک ملی ایران پیشرو است و تلاش می‌کنیم اهداف و الزامات ابلاغی نهاد‌های بالادستی را بیش از پیش محقق سازیم.

پیشگامی بانک ملی ایران در کمک به کسب و کار‌های نو

وی به تشکیل دو کارگروه برای اجرای حاکمیت شرکتی و نیز پیاده سازی ایده اقتصاد هوشمند و بانکداری دیجیتال در این بانک اشاره کرد و گفت: با تدبیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، هر دو موضوع به موازات هم در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران، تحول در کسب و کار‌ها و نیز کمک به توسعه کسب و کار‌های نو را دستاورد مهم بانکداری دیجیتال خواند و گفت: بانک ملی ایران در این زمینه‌ها پیشقدم بوده و محصولات خوبی نیز به این منظور طراحی و ارائه کرده است.

وی همچنین به لزوم افزایش سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و نیز تغییر نظام کارمزدی در سیستم بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی این تغییرات پیاده سازی شود.

حسین زاده به خدمات بانک ملی ایران در پول رسانی به اقصی نقاط کشور و نیز ارائه خدمات بانکی در شعب دور و نزدیک اشاره کرد و گفت: همه این خدمات با حداقل کارمزد یا سود نزدیک به صفر و در راستای سیاست‌های دولت و نظام به مشتریان ارائه می‌شود.

لزوم توجه ویژه به سود و زیان واحد‌ها

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و هویتی بانک ملی ایران، این بانک را یکی از سرمایه‌های مهم کشور خواند.

عباس معمار نژاد با تاکید بر این که مساله سود و زیان باید به دغدغه همه کارکنان بانک تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید برای برآورد هزینه و فایده همه واحد‌های بانک، برنامه مدون وجود داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم پیگیری وصول مطالبات معوق و نیز رعایت نرخ سود مصوب در جذب سپرده‌ها تاکید کرد و گفت: کاهش شعب بانک ملی ایران با رعایت همه جوانب و ملاحظات، باید عملیاتی شود.

نقش مثبت بانک ملی ایران در تثبیت بازار ارز

معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بانک ملی ایران که روزانه به کشور و مردم ارائه می‌شود، نقش این بانک را در کمک به تثبیت بازار ارز، ویژه و ممتاز ارزیابی کرد.

فرهاد حنیفی با بیان این که تغییر ساختار بانک برای کنترل سود و زیان عملیات‌ها ضروری است، گفت: خوشبختانه با ابلاغ‌های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، این روند در حال تحقق است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل بانک ملی مجمع عمومی وزیر اقتصاد دژپسند آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی