Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:10:33 GMT

نوشیدنی‌های جایگزین قهوه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۲۴

یک راه آسانی که برای بیدار بودن و هشیار ماندن وجود دارد که نوشیدن قهوه است. به همین دلیل نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه پس از خواب صبحگاه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از دیگر نوشیدنی‌ها می‌توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی‌ها و کامبوچا اشاره کرد که مصرف آن توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک راه آسانی که برای بیدار بودن و هشیار ماندن وجود دارد که نوشیدن قهوه است. به همین دلیل نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه پس از خواب صبحگاه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد، اما با توجه به اینکه همراه با هر منفعتی، مضراتی هم وجود دارد و در مورد قهوه، مصرف زیاد کافیین خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

گفته شده است که مقدار مجاز مصرف قهوه بسته به شرایط بدنی هر شخص متفاوت است، اما در حالت کلی، مصرف بیش از ۵۶۰۰ میلی‌گرم قهوه (معادل ۴ فنجان) در روز عوارض جانبی مانند بی خوابی، عصبانیت و مشکلات معده به همراه خواهد داشت.

حتی اگر حد مجاز را هم رعایت کنید، پس از چند ساعت از مصرف قهوه دوباره خستگی به سراغ شما خواهد آمد.
خوشبختانه جایگزین‌های زیادی برای بیدار نگه داشتن شما وجود دارد که نیازی به مصرف کافیین ندارد در عین حال که شما را بیدار نگه می‌دارد که در اینجا به ۱۱ مورد آن اشاره می‌کنیم.

نوشیدنی‌های جایگزین قهوه

چای رویبوس، چای سبز، چای یرباماته و چای ریشه قاصدک از جمله چای‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای قهوه باشند. نوشیدنی مخلوط آب و لیمو، مخلوط سرکه سیب و آب و همچنین شیر به همراه زردچوبه نیز به جای قهوه می‌توان استفاده نمود و به بیداری کمک می‌کند.
از دیگر نوشیدنی‌ها می‌توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی‌ها و کامبوچا اشاره کرد که مصرف آن توصیه شده است.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم

گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از زیست‌گاه‌های این گونه نادر و ارزشمند توسط حامد قربان‌پور محیط‌بان این منطقه به تصویر کشیده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برای کاهش وزن در خواب این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • فواید نوشیدن چای که باورتان نمی‌شود
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان