Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی سیل مشتاقان زیارت حرم امام حسین (ع) هم به سمت کربلا و کشور عراق راهی می‌شوند. در این سفر نیز مانند تمام سفر‌های دیگر ممکن است افراد دچار بیماری شوند و نیاز به استفاده از خدمات درمانی پیدا کنند.

ممکن است برخی تصور کنند که برای درمان در عراق باید به درمانگاه‌های عراقی مراجعه کنند در صورتی که خدمات درمانی برای ایرانیان در عراق کاملا رایگان است و توسط کادر درمانی ایرانی مستقر در عراق انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه استفاده از خدمات اورژانسی در کشور عراق برای تمامی زائرین رایگان است.

این موضوع نه تنها برای مراسم اربعین بلکه برای مراسم عاشورا، ایام محرم، نیمه شعبان، عرفه و در واقع مناسبت‌های مختلفی که تجمع انبوه زائرین کشورمان در عتبات عالیات را داریم برقرار است و اگر هموطنانمان در این ایام به خدمات اورژانس از بیمارستان‌های عراق نیاز داشته باشند به صورت رایگان و با کیفیت به آن‌ها ارائه خواهد شد.

برای همکاران بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیر که در قالب یک کارگروه مشترک به عراق اعزام می‌شوند کارت شناسایی وزارت بهداشت عراق صادر می‌شود تا در قالب یک کارگروه مشترک بر تمام مواکب، هتل‌ها، تکایا و حسینیه‌ها نظارت و از بروز بیماری‌های واگیر پیشگیری کنند و تا می‌توانند کنترل‌ها و نظارت‌های خود را انجام بدهند.

تعدادی بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در مرز‌های ایران به صورت آماده باش حضور دارند تا اگر لازم شد وارد کشور عراق شوند لذا زائران در زمینه درمان و هزینه‌های آن نباید هیچ گونه نگرانی‌ای داشته باشند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان