Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:30:24 GMT

دست رد ترامپ به گزینه‌های نظامی احتمالی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۰۹۹

دست رد ترامپ به گزینه‌های نظامی احتمالی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی، برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور در حال بررسی و سبک سنگین کردن گزینه‌های متعدد علیه ایران شامل حمله سایبری، حمله نظامی به تاسیاست نفتی و یا سپاه پاسداران در واکنش به حملات صورت گرفته اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.

 در این ارتباط گفته شده که در جریان نشست امنیت ملی کاخ سفید، فهرستی از اقدامات ممکن در برابر ایران به ترامپ ارائه شده است، اما او خواستار یک واکنش محدود و کنترل شده است تا پای آمریکا را به یک درگیری نظامی همه جانبه و گسترده با ایران باز نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین برخی پیشنهادها بر حمله به نقاطی از ایران با هدف مختل کردن فرایند استخراج و فروش نفت و علاوه بر این هدف قرار دادن برخی پایگاه‌های موشکی و یا پایگاه‌های سپاه پاسداران اعلام شده، اگرچه همزمان گزینه‌های دیگری از جمله تقویت و گسترش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس از طریق اعزام نظامیان بیشتر نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در این گزارش در عین حال به همکاری عربستان سعودی با آمریکا در حمله احتمالی به ایران و یا تقویت همکاری اطلاعاتی واشنگتن و ریاض نیز اشاره شده، اگرچه در عین حال به نظر می‌رسد که هیچکدام از این پیشنهادات در ارتباط با واکنش نظامی علیه ایران مورد توجه و قبول ترامپ قرار نگرفته است، چون او خواستار ارائه پیشنهادات و راه حل‌های دیگری در برابر ایران شده است.

ارائه این پیشنهادات به ترامپ در نشست امنیت ملی در شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که به دنبال درگیری و جنگ با ایران نیست.

پیش از این برخی مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشوربا تکرار مواضع خصمانه خود، ایران را متهم به دست داشتن در حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی معرفی کرده بودند، اگرچه ایران این اتهامات را رد کرده است.

کد خبر 4722297

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه نتانیاهو روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن آرامکو جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل