Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز نجوم ادیب اصفهان، رضا شهباز اظهار داشت: نجوم به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علوم تجربی نقش بسیار زیادی در شکوفایی فکر و اندیشه انسان‌ها دارد؛ از بعد مادی، منجمان در رصدخانه‌ها و مراکز علمی در سرتاسر جهان به رصدِ نزدیکترین و دورترین اجرام آسمان می‌پردازند تا به چگونگی پیدایش و شکل گیری جهان آفرینش و راز خلقت پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزد: از بُعد معنوی نیز تاکید دین اسلام بر جستجوی راز خلقت و نشانه‌های عظمت و بزرگی آفریدگار این جهان بیکران در آسمان ها و تاکید صریح قرآن کریم به رمز و راز پدیده‌های علمی موجود در جهان، سبب شده است تا علم نجوم در اشاعه و ترویج دین با رویکرد علمی و منطقی و اثبات عظمت ایزد یکتا نقش اثربخشی ایفا کند.

سرپرست مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: بدین ترتیب نشست شماره ۱۹  باشگاه نجوم اصفهان با موضوع نجوم به روایت ابوریحان بیرونی در خصوص گنجینه ریشه های کهن ایرانی در آثار ابوریحان بیرونی، ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرکز نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، برنامه های باشگاه نجوم را به صورت ماهیانه برگزار می کند و هر ماه به موضوعی خاص می پردازد.

شهباز با بیان اینکه این نشست در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود، گفت: آریا آقایان پژوهشگر تاریخ نجوم و لیلا میرشمشیرگران مدرس و پژوهشگر نجوم سخنرانی این نشست را به عهده دارد.

کد خبر 4721425

منبع: مهر

کلیدواژه: نجوم ابوریحان بیرونی ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان اربعین 98 سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و آبگرفتگی در خیابان ابوریحان یزد + فیلم

شهرستان یزد از بارش‌های اخیر بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد. اما به دلیل ناهموار بودن روکش آسفالت و وجود دست انداز در خیابان ابوریحان واقع در محله آزادشهر دچار آبگرفتگی شد و تردد خودرو‌ها و عابران را مختل کرد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آبگرفتگی را به اشتراک گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - یزد

 

بیشتر بخوانید:

آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ماراتُن علمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به روایت تصویر
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • بارش باران و آبگرفتگی در خیابان ابوریحان یزد + فیلم
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس