Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@11:33:49 GMT

نوبخت: مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۳۲۵

نوبخت: مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تاکنون مبلغ ۱۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان از مطالبات کشاوزان پرداخت شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و اموربین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت گفت: تا تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه سال جاری، مقدار ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تن گندم به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان از کشاورزان گندم‌کار خریداری شده است و با پیگیری صورت گرفته، تاکنون مبلغ۱۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان از مطالبات کشاوزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با احتساب این مقادیر و ارقام، حدود ۹۹،۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار پرداخت شده و باقی‌مانده مطالبات آنان هم برابر ۲۱ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و در روز‌های آینده و حداکثر تا سی ویکم شهریور ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: علیرغم افزایش ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان در سال جاری و رشد حدود ۶ درصد آن نسبت به مبلغ سال قبل (۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان)، مطالبات کشاورزان گندم‌کار نسبت به سال گذشته یک ماه زودتر تسویه و پرداخت می‌شود.

نوبخت گفت: با توجه به منابع تأمین شده از محل اعتبارات عمومی و هدفمندسازی و منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران و نیز مشارکت جدی نظام بانکی، روند تأمین و پرداخت مطالبات کشاورزان در سال جاری با کمترین مدت زمان تأخیر به طور مطلوب محقق شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت مطالبه گندم کاران هدفمندسازی یارانه پرداخت مطالبات کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان