Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از انصاف نیوز، مشاور سابق حسن روحانی درباره‌ چگونگی نحوه‌ اداره‌ کشور با وجود کاهش چشمگیر صادرات نفت به انصاف‌نیوز گفت: «بر اساس مشاهداتی که از ادوار گذشته تا کنون داشته‌ام، هر وقت پول کمتری داریم، کشور را بهتر مدیریت کردیم. از سال ۱۳۵۰ همین‌طوری است. در سال ۱۳۵۱ که با تاسیس اوپک درآمد نفتی بالا رفت، مدیریت ما هم به‌شدت بدتر شد اما در سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ که پول کمتر بود، کشور را بهتر مدیریت کردیم و رشد صنعتی ما هم بهتر بود لذا این رفتار ادواری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوءمدیریت‌ها در کشور با نفت پر می‌شود. یعنی بی‌لیاقت‌ترین مدیرها وقتی در صندلی بنشینند و پول نفت به دست آنها بدهیم با توزیع پول نفت بقای خود را تضمین می‌کنند. اما وقتی پول نفت نباشد، آدم‌ها باید شایستگی‌های خود را نشان دهند که چگونه می‌توانند از سایر منابع انسانی استفاده کنند. توجه ما به منبع مالی باعث می‌شود به منابع انسانی توجه نکنیم. منابع دانشی هم که تکنولوژی‌هایی هستند که خود صنعتگران آن را توسعه می‌دهند. وقتی از تکنولوژی صحبت می‌کنیم، فقط نباید به فکر تکنولوژی‌های تراز اول باشیم. یک نفر که می‌تواند یک کفش خوب یا یک وسیله‌ ساده‎ای را بسازد، یعنی دارای تکنولوژی است. وقتی از تکنولوژی صحبت می‌شود از کارگاه‌های صنعتی شروع می‌شود تا به مراکز پیچیده‌تر علمی می‌رسیم. منابع علمی و تکنولوژی و مدیریتی، جزو منابع ما هستند اما وقتی پول داریم، این موارد را بی‌خیال می‌شویم. مثلا یک مدیر با لیاقت با یک مدیر کم‌لیاقت خیلی فرق دارد. اما ما وقتی بی‌پول می‌شویم به منابع علمی، تکنولوژی و مدیریتی بیشتر توجه می‌کنیم.»
او افزود گفت: «اگر فردا صبح تحریم‌ها رفع شود و درآمدهای ما بالا رود، دوباره همان کارها را می‌کنیم. ذات رفتاری ما همین است. هر وقت پولدار هستیم در رفتارهای مدیریتی خود کثافت‌کاری می‌کنیم. وقتی پولی نداریم دقت‌ها به سایر منابع بیشتر می‌شود و از آنها بهتر از گذشته استفاده می‌کنیم، بسیار موثرتر است که از منابع نفتی استفاده کنیم و جبران سوءمدیریت‌های خود قرار دهیم. مدیریت مقوله‌ای است که به آن توجه نمی‌کنیم. مثلا می‌بینیم در کشورهای صنعتی یک مدیر می‌آید، یکی می‌رود و ارزش سهام آن شرکت در بازار بورس چند برابر می‌شود. گاهی اوقات آمدن و رفتن یک مدیر اثرهای میلیاردی برجا می‌گذارد. این ناشی از چیست؟ ناشی از قابلیت‌های مدیریتی است که باعث می‌شود یک شرکت اوج گیرد یا ضعیف شود. ارزش‌های مدیریتی وقتی پول کمتری داریم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
اکبر ترکان در انتها با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: «البته من از آقای جهانگیری، معاون اول، قدردانی می‌کنم که توانسته است در ستاد اقتصاد مقاومتی این دستاوردها را داشته باشد. همچنین باید از تیمی که در ستاد اقتصاد مقاومتی هم کار می‌کند، تشکر کرد.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترکان صدای ایران حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل