Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@04:41:54 GMT

سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۸۵۸

سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است

به گزارش ایکنا از گیلان، پونه نیکوی، مدیر سازمان دانشجویان استان گیلان امروز، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران، سازمان دانشجویان را یکی از سازمان‌های وابسته به جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد: توسعه جهاددانشگاهی با محوریت ایجاد زمینه برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و فرهنگی دانشجویان در دستور کار سازمان دانشجویان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ماموریت اصلی دانشگاه را پرورش نسلی فرهیخته، توانمند، متخصص و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: دانشگاه تربیت‌کننده نسل پیشرو در جامعه بوده و لذا سازمان دانشجویان به دنبال توانمندسازی نسل جوان برای حل مسائل و مشکلات کشور است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به پیوند محتوایی سه عنصر جوان، دانشجو و جهاددانشگاهی، متذکر شد: در جهاددانشگاهی اصل بر مشارکت دانشجویان است که می‌تواند از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور و نظام حراست کند.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان با بیان اینکه امروزه نیازمند رونق کنشگری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانشجویان مبتنی بر علایق و توانمندی‌های آنان هستیم، تصریح کرد: سازمان دانشجویان متولی تربیت جوانانی خلاق و دغدغه‌مند است.

نیکوی با اشاره به تاکید سازمان دانشجویان بر تقويت فرهنگ و ارزش‌های ایرانی – اسلامی در جامعه به ویژه در نسل جوان و دانشگاهی، افزود: سازمان دانشجویان به دنبال جلب، جذب و سازماندهی حرکت‌های خودجوش دانشجویی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی، هنری، ورزشی، زیست‌محیطی، دینی و حتی محرومیت‌زدایی است.

وی سازمان دانشجویان را زمینه‌ساز برانگیخته شدن علایق جوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: سازمان دانشجویان به مثابه یک نرم‌افزار فرهنگی است که به فعالیت‌های دانشجویی قالب و محتوا می‌بخشد تا در برابر تهاجم نرم مقاوم باشد.

این مسئول فرهنگی پویایی دانشگاه را در گرو دانشجویان پویا و فعال در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانست و یادآور شد: بی‌تردید سازمان دانشجویان می‌تواند فضای دانشگاه را زنده، متفکر، بانشاط و کنشگر کند و لذا خواستار مشارکت بیش از پیش دانشجویان هستیم.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان دانشجویان را نیازمند شور و هیجان دانشجویی دانست و اظهار کرد: غالب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص جهاددانشگاهی در طول سالیان گذشته در حوزه دانشجویی انجام شده و لذا سازمان دانشجویان می‌تواند میدان عملی بروز خلاقیت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از سال 77 به منظور ساماندهی مطلوب و توسعه مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه کار خود را آغاز کرده و به دنبال تربیت سرمایه اجتماعی در تراز فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

نیکوی کانون‌های مفاخر گیلان زمین(تجلیل و تکریم از مفاخر)، مهربانان(حمایت از محرومان)، دیار پاک(حفاظت از محیط زیست)، جهش(سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان) و اخلاق ورزشی هواداران را پنج کانون سازمان دانشجویان گیلان دانست و اظهار کرد: هدف اصلی این کانون‌ها جذب دانشجویان فعال است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان از انتشار فراخوان جدید جذب دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه دانشجویان آموزشگاه ها و مراکز آموزشی دولتی و غیر انتفاعی برای ثبت‌نام در سامانه سازمان دانشجویان گیلان می‌توانند به آدرس «http://studentcity.ir» مراجعه کنند.

وی هدف اصلی این سازمان را تربیت و ارتقای سطح توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گیلانی دانست و گفت: دانشجو بودن اولین مولفه عضویت در سازمان دانشجویان است و اعضا می‌توانند در کانون‌ها و کمیته‌های مختلف سازمان جذب شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز