Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، امیرحسین ملک پور با اشاره به مصوبه شهر خورشیدی شورای شهر اصفهان و اقدامات شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: بعد از برگزاری رویداد شهر خورشیدی در میدان امام حسین (ع) دو کارگروه عملی و تئوری برای پیگیری مصوبات در شهرداری اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه تئوری، مجموعه اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در 6 فرهنگسرای شهر اصفهان در حال اجراست، گفت: در این زمینه شرکت های داخلی در زمینه تجهیزات و آبگرمکن های خورشیدی اقدام به اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در بخش عملی نیز در کنار برنامه های معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری اصفهان که در تابستان جاری برگزار شد، اقدام به برگزاری نمایشگاه های جنبی با حضور شرکت های فعال در حوزه انرژی خورشیدی کردیم، گفت: آخرین برنامه در این زمینه در باغ غدیر برگزار شد. استقبال مردم از این نمایشگاه ها بسیار خوب بود و به نظر می رسد، بازخورد برگزاری این نمایشگاه منجر به نصب و استفاده از آبگرمکن های خورشیدی از سوی شهروندان در واحدهای مسکونی و تجاری در آینده نزدیک شود. ملک پور با اشاره به اینکه در ابلاغ جدید شهرداری ساختمان های گروه «ج» و «د» در شهر اصفهان ملزم به استفاده از تجهیزات خورشیدی شده اند، اظهار کرد: البته این ساختمان ها دارای متراژ 5 هزار مترمربع به بالا است و در واقع انبوه سازان گروه هدف این مصوبه به شمار می روند. با توجه به اینکه حدود سه ماه بیشتر از ابلاغ این مصوبه نمی گذرد و هنوز اجرایی نشده است، آماری از ساختمان های ساخته شده با این روش وجود ندارد و شهرداری با روش های مختلف در حال فرهنگ سازی، آموزش و تشویق مردم است.    وی بیان کرد: در حال حاضر 23 نیروگاه خورشیدی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که بزرگترین آن در سالن اجلاس سران شهر نصب شده و توان تولید انرژی آن روزانه یکصد کیلووات است. با توجه به اینکه این میزان انرژی مازاد بر نیاز مصرفی است، به شبکه توزیع وصل شده، از طریق تجهیزات شرکت برق به برق شهری تبدیل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.    مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: باغ گلها، شهرداری منطقه 8 و ۴ نیز مجهز به تاسیسات خورشیدی است که توان تولید در منطقه 8 روزانه حدود 12 کیلووات است که تمامی این میزان انرژی به مصرف می رسد اما در بخش هایی که اضافه تولید بار وجود داشته باشد، شهرداری اقدام به فروش انرژی می کند.  وی بیان کرد: در مجموع هم اکنون روزانه حدود 300 کیلووات انرژی از طریق تاسیسات خورشیدی در شهرداری اصفهان تولید می شود.    ملک پور با اشاره به اینکه در سال های اخیر شرکت برق سوبسید به بخش تولید انرژی خورشیدی ارائه می داد اما اکنون این مزیت وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان انرژی خورشیدی با کیلووات بالا می توانستند برای احداث تاسیسات از یارانه بخش دولتی که شرکت برق تخصیص می داد استفاده کنند ولی در حال حاضر سوبسید به صفر رسیده است. وی با اشاره به اینکه راهکار ما برای گسترش استفاده از انرژی خورشیدی در شهر اصفهان ارائه زمین به سرمایه گذار بخش خصوصی از سوی شهرداری و تامین تجهیزات از سوی سرمایه گذار برای تولید و بهره برداری از این نوع انرژی است، افزود: در همین راستا هم اکنون پروژه نصب تجهیزات خورشیدی روی سوله های متعلق به سازمان میادین و تره بار در انتظار سرمایه گذار بخش خصوصی است که در صورت مشارکت می توان انرژی 400 کیلوواتی تولید کرد. مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: البته در دیگر بخش ها مانند پارکینگ باغ گل ها و باغ رضوان نیز این ظرفیت وجود دارد و می توان با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید انرژی پاک کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان انرژی پاک بخش خصوصی زمین شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این طرح‌ها امروز به مناسبت هفته بسیج سازندگی با حضور سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و بهره مندی ۶۰۰ خانوار افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل منبع ذخیره آب شرب در روستا‌های خانیک یگی مجد، آسفالت راه‌های بین مزارع حسینعلی و ابوجعفری، طرح حمام نمک درمانی به نمایندگی از ۶۰ طرح اشتغال زایی و نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به نمایندگی از ۲۰ طرح نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسید.

بازدید از کارگاه تولید دستگاه‌های نوین حوله بافی و دیدار با خانواده شهید تازه تفحص شده محمد مهدی فانی از دیگر برنامه‌های فرمانده سپاه انصارالرضا در بشرویه است.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در بشرویه
  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • تابستان منهای خاموشی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد