Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:27:53 GMT

پنج روستای در معرض خطر خوزستان از خطر رهایی یافتند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۶۷۴

پنج روستای در معرض خطر خوزستان از خطر رهایی یافتند

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در کارگروه بنیاد مسکن استان خوزستان در ادره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت:  این روستاها در چند دهه اخیر مشکلات فراوانی داشتند که با پیگیری‌های که در این سال‌ها صورت گرفت برای رفع خطر از آن‌ها به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: در روستای "میراحمد غریبی‌ها" ایذه کار ساخت جدید منازل در منطقه‌ای روبروی روستا از مهر ماه سال جاری آغاز می شود و در روستای "چمه کنار" شوشتر نیز همین اتفاق خواهد افتاد و در همان منطقه روستا جابجا  و کار احداث آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین رفع خطر از روستای "سچگان" در گلگیر مسجدسلیمان انجام شده است، انتقال خانوارهای روستای "درآویزه" باوی نیز صورت گرفت، و احداث منازل برای روستای "صفه" شادگان نیز در زمین مصوب جدید در حال انجام است.

وی با اشاره به توزیع لوازم اهدایی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در مناطق سیل زده گفت: مشکلاتی در نحوره توزیع و تکمیل  این اقلام وجود داشت لذا کمیته نظارت برای حل مشکل توزیع تشکیل شد تا حقی از هیچ کدام از سیل زدگان ضایع نشود.

حاجی زاده  با اشاره به تکالیف دستگاه های اجرایی در قبال بحران های استان توضیح داد: استان خوزستان سه سال در بحران مدیریت شده است برای همین در استان خوزستان مردم علاوه بر مشکلات عادی که داشتند با بحران هایی نیز روبرو بودند که باید در کاهش این بحران ها تلاش کنیم.

 وی با اشاره به پیشگیری برای سیل آینده ادامه داد: در مهر ماه میزان باران‌ها نرمال و در آبان ماه بیش از نرمال  است، و در فرودین و اردیبهشت نیز ترسالی را خواهیم داشت بنابراین باید امکانات برای مقابله با سیلاب ساماندهی شوند.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل توسعه روستایی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب