Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@23:51:17 GMT

این خوردنی ها در زمان استرس به کمکتان می آبد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۶۶۷

موادی که می‌توانند به مقابله با استرس و اضطراب بپردازد و همچنین سلامت بدن را افزایش دهند.

 همه انسان‌ها در طول زندگی خود احساس غم و از دست دادن یا نبود چیزی را داشته‌اند. اما خوشبختانه برای رفع چنین مشکلی یک راه حل طبیعی و در عین حال خوشمزه وجود دارد. به همین دلیل به جای نوشیدن سومین لیوان قهوه برای افزایش انرژی یا از بین بردن استرس، میتوان از ۴ تونیک که از مواد روزمره تهیه می‌شوند برای مبارزه با خستگی، اضطراب و استرس استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنجبیل

زنجبیل خواصی به غیر از طعم دادن به غذا و یا تسکین معده درد دارد. این گیاه پرقدرت شامل آنتی اکسیدان‌ها و ۱۴ ترکیب بیواکتیو بسیار بی نظیر و خاص می‌باشد. این ترکیبات می‌توانند باعث بهبود عملکرد فعالیت‌های شناختی مغز در زنان میانسال و همچنین مقابله با آسیب‌های ناشی از استرس شوند. علاوه براین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند بر میزان سروتونین تاثیر گذاشته و اضطراب را مانند داروهای بنزودیازپین کاهش دهد. می‌توان زنجبیل را دم و آن را به صورت سرد یا گرم نوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب بیشتر از یک سرکه معمولی است. این سرکه می‌تواند به صورت مستقیم بر میزان قند خون بگذارد و همچنین فرد در حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی کمک بسیار کند. علاوه براین سرکه سیب حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم بوده که ارتباط مستقیمی با میزان انرژی فرد دارد. 

زردچوبه

کورکومین، ترکیب بیواکتیو موجود در زردچوبه می‌تواند با اضطراب و افسردگی مبارزه کند و همینطور میزان سروتونین و دوپامین موجود در بدن را افزایش دهد. به گفته محققین زردچوبه می‌تواند مانند داروی Prozac عمل کند اما بدون عوارض جانبی.

ماچا

ماچا به دلیل دارا بودن L-Theanine و فلاونوئید، سالیان زیادی است که به عنوان یک ماده آرام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. L-Theanine باند فرکانس موج آلفا در مغز را افزایش می‌دهد که باعث ایجاد احساس آرامش بدون خواب آلودگی می‌شود. همچنین ماچا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده می‌تواند به عنوان یک تونیک بسیار قوی برای مبارزه با خستگی و افزایش انرژی عمل کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FIJ برچسب ها: استرس ، زنجبیل ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استرس زنجبیل بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تقسیم سود بالا در مجامع همواره مورد توجه سهامداران قرار داشته است و حائز اهمیت بوده است، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب به زمان واریز سود چند نماد پرداخته ایم که آذرماه پایان سال مالی آن‌ها بوده است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J1r

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • (ویدئو) اگر زنجبیل را بکاریم چه می‌شود
  • اگر زنجبیل را بکاریم چه می شود (فیلم)
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  •  کاهش استرس یا تلقین؟
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد