Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:26:46 GMT

اگر نوسازی نکنیم وارد کننده سوخت می‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۱۹۷

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: خودروهای فرسوده مصرف سوخت بیشتری دارند و با توجه به آمار خودروهای فرسوده اگر به فکر نوسازی ناوگان حمل و نقل نباشیم تا دو سال آینده تبدیل به وارد کننده نفت و گاز می‌شویم.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی امروز در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در توضیح اینکه چرا غلظت گوگرد بنزین در تهران طی شهریور ماه فراتر از حد مجاز بود، اظهار کرد: گاهی اوقات خودروهایی که وظیفه حمل سوخت یورو ۴ را برعهده دارند سوخت‌هایی به غیر از یورو ۴ و با میزان گوگرد بالا حمل می‌کنند و به دلیل اینکه فرایند شست و شوی مخازن این خودروها همیشه به صورت صحیح انجام نمی‌شود، سوخت استاندارد از حد مجاز فراتر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته مصرف روزانه گازوئیل در کشور ۷۷ میلیون لیتر بود، تصریح کرد: امسال این رقم به ۸۵ میلیون لیتر رسیده است. از طرف دیگر باید گفت که خودروهای فرسوده سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و اگر به همین روند ادامه دهیم و به فکر نوسازی نباشیم تا دو سال آینده تبدیل به وارد کننده بنزین و گازوییل می‌شویم.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ جایگاه عرضه سوخت در شهرهای آبادان، آذربایجان‌شرقی، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، تهران، خراسان رضوی، لرستان و هرمزگان روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ توزیع می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست اکبری _ معاون مدیر تامین و توزیع شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی_ اظهار کرد: روزانه حدود ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ و ۳۷ میلیون لیتر نفت و گاز با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کشور تولید می‌شود.

به گفته اکبری در سال ۱۳۹۶ در ۱۶۲ جایگاه گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شد که این عدد در حال حاضر به ۱۶۳۷ جایگاه رسیده است همچنین در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۶ در ۴۶۲ جایگاه، نفت و گاز یورو ۴ عرضه می‌شد که در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ این تعداد به ۶۹۲ جایگاه رسید.

به گفته وی میانگین توزیع روزانه نفت و گاز یورو ۴ در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۵۱۲ درصد رشد داشت رشد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی گفت: چهل وو هفتمین جایگاه عرضه سوخت در شهرستان بویراحمد و در مسیر جاده دهدشت به پاتاوه نزدیک به روستای گندی خوری در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع امروز به بهره برداری رسید.
مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جایگاه با ذخیره ۴۵ هزار متری بنزین دارای ۶ دستگاه تلمبه و ۱۲ نازل فروش بنزین، و برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده است.  
وی با اشاره به اینکه این جایگاه ظرفیت فروش ۳۰ هزار لیتر بنزین در روز را دارد ادامه داد: این جایگاه به دلیل اینکه در مسیر جاده دهدشت به پاتاوه واقع شده و از روستای گندی خوری تا مرکز استان هیچ جایگاهی وجود نداشت، از اهمیت خاصی برخوردار است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت