Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:42:05 GMT

استاندار سمنان : بهسازی بافت قدیمی مجن ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۴۰۰

استاندار سمنان : بهسازی بافت قدیمی مجن ضروری است

علیرضا آشناگر  چهارشنبه در سفر ۲ روزه به شاهرود پس از بازدید از سد مجن و همچنین آبشار تنگه داستان در نشست هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر مجن شرکت کرد.

استاندار سمنان  در این نشست با بیان اینکه شهر مجن دارای اقلیم خوبی بوده و از باغ های خوبی برخودار است، افزود: شهرداری مجن باید به سمتی حرکت کند که حتی از یک متر بافت قدیمی نگذرد و بهسازی و بازآفرینی شهر را که موجب جذب گردشگر می شود را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جذب گردشگر را مستلزم رعایت حداقل استانداردها دانست و تصریح کرد: در این شهر حرکت آب و  فضای سبز موجود بوده و باید طراحی هایی در خانه های مسکونی شود تا جلوه ای برای جذب گردشگر ایجاد کند.

آشناگر از تخصیص یک میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی بافت های قدیمی به شهرداری مجن خبر داد و افزود: چشم انداز آبشار تنگه داستان فوق العاده است اما جاده دسترسی باید مرمت شده و همچنین از کارهای سلیقه ای همچون ایجاد سازه های خشن جلوگیری و بیشتر به فضاسازی طبیعی روی آوده شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: با مدیر کل گردشگری استان هماهنگ شده در صورت ارائه طرح مطالعاتی تا پایان سال اعتباری درخصوص بهسازی فضای آبشار مجن در نظر گرفته شود.

وی آموزش عمومی برای مردم از سوی اداره میراث فرهنگی ، ضروری خواند و اظهار داشت: برای جذب بیشتر گردشگر باید نوع مراقبت و خدمات دهی به مسافران را آموزش داده و از این فرصت برای رشد شهر مجن استفاده کرد.

آشناگر، عرضه محصولات صنایع دستی و کشاورزی به گردشگران را یکی از را ه های کسب درآمد دانست و ابراز داشت: محصولات صنایع دستی ، لبنی و کشاورزی روستاهای اطراف هم با ایجاد بازارچه هایی در این شهر گردشگری می تواند به فروش برسد.

استاندار سمنان با اشاره به دیدار معاون علم و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروزه با فناوری های جدید می توان محصولات باغی مقاوم به سرما از جمله سیب و زردآلو تولید کرد.

وی از شهرداری مجن خواست که چند تن از باغداران را به فرمانداری معرفی کند تا با هماهنگی لازم آموزش هایی در شرکت های دانش بنیان برای تغییر الگوی کشت فراگیرند.

آشناگر یکی از اولویت های توسعه استان را کشت گلخانه ای خواند.

وی بعد ازاین نشست با خانواده سه شهید سید علی اصغر، سید محمود و سید محسن میر کریمی در روستای قلعه نوخرقان دیدار و از مادر این شهیدان تجلیل کرد.

وی از مساعدت برای راه اندازی کارخانه ماکارونی و همچنین گازرسانی به مرکز پرورش شترمرغ در این روستا خبر داد.

استاندار سمنان  به مقبره شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان رفته و ادای احترام کرد.

بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک ورزشی صدف در شهر کلاته خیج  و همچنین بازدید از اقامتگاه بومگردی چشمه مراد از دیگر برنامه های این سفر بود.

علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کلاته خیج حاضر شد و از اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای راهسازی شهر کلاته خیج و خیج خبر داد.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد ریال هم برای احیای قنات های این شهر در نظر گرفته شده ، افزود: شهر کلاته خیج یکی از شهرهایی از استان است که مردمی فعال ، پرکار و با انگیزه ای داشته و این شهر می تواند الگوی خوبی برای دیگر شهر ها باشد.

استاندار سمنان در سفر دو روزه به شهرستان شاهرود فردا در نشست شورای شهر بسطام شرکت می کند سپس برای بازدید از رویان به این منطقه عزیمت خواهد کرد.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود کلاته خیج مجن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،نخستین جلسه استاندار لرستان با موضوع بررسی وضعیت اقتصادی لرستان شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

در این جلسه ابوطالب شفقت ضمن بیان انتظارات خود از دستگاه‌های اقتصادی استان بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، مشارکت فعالان اقتصادی و نخبگان، تاکید کرد.

در ادامه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صمت، جهاد کشاورزی مسکن و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده خود را بیان کردند و استاندار لرستان دستورات لازم را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌های حوزه اقتصادی صادر کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899106

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود