Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:44:49 GMT

جبران مشکل کمبود معلم در خوزستان با ۲ نوبته کردن مدارس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۰۱۳۳

جبران مشکل کمبود معلم در خوزستان با ۲ نوبته کردن مدارس

به گزارش ایرنا علی رفیعی شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ۹۱ درصد مدارس استان در سال تحصیلی گذشته درنوبت صبح فعال بودند بیان کرد: استان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است لذا  امسال برای اینکه در آموزش با مشکل مواجه نشویم اغلب مدارس استان را  در ۲ نوبت فعال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با ۲ نوبته کردن مدارس معلم ها در نوبت عصر هم می توانند تدریس کنند و با توجه به مشکلات اقتصادی و سخت بودن تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز مدارس با این کار می توان از تجهیزات مدارس در ۲ نوبت استفاده  شود.

وی گفت: در یک نوبته بودن مدارس بسیاری از مناطق استان با مشکل فضای آموزشی مواجه بودند که با ۲ نوبته شدن این مشکل نیز حل می شود.

رفیعی بیان کرد: توزیع نیروی انسانی و معلم در مناطق محروم استان خوب نیست و از نیروهای با تجربه و با کیفیت در این مناطق استفاده نمی شود، باید با توزیع مناسب نیروها عدالت آموزشی در تمامی استان رعایت شود.

بازنشستگی ۲ هزار و ۹۰۲ نیروی فرهنگی استان 

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست گفت: امسال ۲ هزار و ۹۰۲ نیروی فرهنگی در خوزستان بازنشسته شدند این در حالی است که تنها یک هزار و ۴۹۷ نیروی فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان و به صورت سرباز معلم و یا از حوزه علمیه جذب شدند.

محمد رضا کرم نیا بیان کرد: ۱۰ هزار مدرسه در قالب ۴۳ هزار و ۴۰۹ کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان آماده هستند .

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۹۶ درصد جمعیت دانش آموزی استان در سامانه سناد( سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) بیان کرد: ۹۶۰ هزار دانش آموز خوزستان در سامانه سناد ثبت نام شدند و بالغ بر ۶۰ هزار دانش آموز دیگر باید در این سامانه ثبت نام شوند.

کرم نیا گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز به کار مدارس از نیروی انتظامی و پلیس راهور تقاضا داریم که برای حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

به گزارش ایرنا خوزستان در ۲ سال گذشته با کمبود ۱۶ هزار نیروی معلم مواجه بود که طی این مدت هفت هزار معلم به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش شدند و در حال حاضر استان ۹ هزار معلم کمبود دارد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه با ۵۷هزار معلم در مقاطع مختلف ، مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه خوزستان آموزش و پرورش معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند