Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:01:28 GMT

امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۱۸۴۰

امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است و اگر ترک شود، اداره جامعه دشوار می شود.

وی افزود: امام حسین (ع) هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد یعنی مردم را به راه حق دعوت و از رفتن به راه باطل منع کرد.

ولی نژاد ادامه داد: امر به معروف یک واجب فراموش شده است و باید دوباره آن را احیاء کرد تا همگان این امر را وظیفه خود بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امر به معروف به قشر خاصی اختصاص ندارد و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه انسان ها به اندازه توان خود این فرضیه را انجام دهند.

ولی نژاد توضیح داد: یک معلم، یک استاد دانشگاه، یک شهروند، یک مغازه دار و یک راننده هر کس در فضایی که مشغول به فعالیت است می تواند به این کار اقدام کند.

وی با بیان این که نباید امر به معروف و نهی از منکر را پیچیده و سخت کرد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه کارهای خوب و بد است و آسیب های اجتماعی را هم شامل می شود.

ولی نژاد تأکید کرد: معضلات اجتماعی مانند اسراف در مصرف آب، برق، گاز و همچنین ریختن آشغال در خیابان و رعایت حجاب و اقامه نماز و غیره می تواند محلی برای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی گفت: جامعه اسلامی نیاز به یک مشاوره همگانی دارد و عاملان به معروف مشاوران همگانی جامعه هستند.

ولی نژاد تأکید کرد که باید در هنگام انجام این فرضیه الهی زبان نرم و لیّن و خیرخواهانه بوده و از تسویه حساب شخصی و زبان تند پرهیز شود.

کد خبر 4722748

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز عاشورا هفته دفاع مقدس مراسم عزاداری ایلام اربعین 98 گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند فراجا در اجرای قوی‌تر طرح نور اظهار کرد: توجه به محتوای قرآنی و روایی و به خصوص تدبر در معارف سوره نور می‌تواند به صورت ضمن خدمت کارکنان و نیز کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آشنایی با مبانی عفت ورزی و غیرتمندی ویژه دانش آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای که رعایت ذائقه همه رده‌های سنی را داشته باشند با استفاده از ظرفیت نخبگانی دانش آموزان و نوجوانان در سطح ملی و استانی از الزامات موفقت آمیز اجرای این طرح نور است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی این مسئله را پیگیری و جزو دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد.

سالاری ادامه داد: طرح تدبر در سوره نور به موازات طرح نور فراجا به صورت گسترده در قالب‌های مختلف با همراهی مجموعه‌های مردمی و قرآنی در استان اجرا خواهد شد تا گامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

گفتنی است طرح تدبر در سوره نور در قالب ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت در خراسان جنوبی مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه واقع شد.

کد خبر 6088404

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • سریع‌ترین مرد دنیا حامی کریس: عاشق رونالدوام!