Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:13:11 GMT

ماجرای احتکار کاغذ پشت یک نانوایی در یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۱۳۶

ماجرای احتکار کاغذ پشت یک نانوایی در یاسوج

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  حجت‌الاسلام محمدصدرا ادیبان جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گفت : پیش‌بینی می‌شود ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ انبار در استان وجود داشته باشد، مسئولان هم می‌گویند ۲۰۵۰ انبار وجود دارد که تاکنون ۱۸۶۰ انبار ثبت شده که به لحاظ آماری تفاوتی با نشست گذشته مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ادیبان بیان کرد: پشت یکی از نانوایی‌ها به جای اینکه آرد انبار شده باشد کاغذ احتکار شده بود که می‌توانست کاغذ ۶ ماه ادارات استان را تامین کند آن وقت از دولت انتقاد می‌شود که کاغذ نیست. 
او با اشاره به اینکه موضوع انبار در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فارس متفاوت است، اظهارکرد: به گرانی مسکن ورود پیدا کردم که یکی از علل گرانی مسکن همین انبارهاست.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج افزود: در سطح شهر یاسوج نه تنها یک یا دو یا ۱۰۰ واحد بلکه بیشتر از این آمار خانه به انبار تبدیل شده که در بازرسی‌ها خودم این موضوع را به عینه مشاهده کردم.

او با اشاره به اینکه تعداد انبار‌های استان بیش از آماری است که در جلسات اعلام می‌شود ادامه داد: در شهر لردگان چهارمحال و بختیاری به من گفتند که کالا‌های مورد نیازمان را از یاسوج تامین می‌کنیم بنابراین انبار بزرگی از کالا در این شهر وجود دارد که مسئولان از آن بی‌خبرند.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج بیان کرد: متاسفانه تبدیل خانه‌ها به انبار نگهداری کالا هم اجاره خانه‌ها را بالا برده و هم باعث شده مردم استان خدمات مطلوبی دریافت نکنند.

ادیبان در پایان از سازمان جهاد کشاورزی تقدیر و عنوان کرد: خوشبختانه در یک ماه اخیر دغدغه مرغ را نداشته ایم و وضعیت تا حدودی بهبود یافته است. انتهای پیام/غ   علت گران مسکن در یاسوج انبار هاست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • تامین زمین در یاسوج برای طرح ملی مسکن
  • صد و شصت و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟