Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۸ کیو اس منتشر شد و دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران با کسب رتبه در بازه ۵۰۰-۳۰۱ توانستند برای اولین بار در جمع ۴۹۴ دانشگاه برتر جهان در این حوزه قرار گیرند.       

کیو اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند و رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان مشخص می کند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغ التحصیلان خود جهت تامین شغل ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش شناسی رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو اس بر اساس ۵ شاخص نظرسنجی کارفرمایان (وزن ۳۰ درصد)، خروجی فارغ التحصیلان (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت با کارفرمایان نسبت به اعضای هیئت علمی (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت کارفرما / دانشجو (وزن ۱۰ درصد)، نسبت استخدام فارغ التحصیلان (وزن ۱۰ درصد) صورت می گیرد.

پایگاه رتبه بندی کیو اس برای چهارمین سال متوالی این ارزیابی را در سطح دنیا منتشر کرده است. در اولین سال این رتبه بندی ۳۰۰ دانشگاه در سطح دنیا در این ارزیابی قرار گرفتند که این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ دانشگاه متعلق به ۷۱ کشور ارتقا پیدا کرد و بدین ترتیب دانشگاه های بیشتری توانسته اند در این ارزیابی قرار گیرند.

انستیتو فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) از آمریکا، دانشگاه سیدنی از استرالیا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه شینهوا (Tsinghua) از چین، دانشگاه ملبورن از استرالیا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه هنگ کنگ از هنگ کنگ و دانشگاه آکسفورد از انگلستان به ترتیب رتبه های اول تا دهم این رتبه بندی را بدست آورده اند.

از ایران سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در بازه ۳۰۱ - ۵۰۰ این رتبه بندی قرار دارند.

در قاره آسیا نیز دانشگاه شینهوا از چین (رتبه جهانی ۶)، دانشگاه هنگ کنگ (رتبه جهانی ۹) و دانشگاه پکن چین (رتبه جهانی ۱۹) به عنوان ۳ دانشگاه برتر آسیا معرفی شده اند.

کد خبر 4722821

منبع: مهر

کلیدواژه: رتبه بندی کیو اس استخدام دانشگاه تهران دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه های ایران منصور غلامی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی ثبت نام دانشجویان حسین توکلی دانشگاه فنی و حرفه ای مسعود سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴