Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، سیدمحمدهاشم داخته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت:بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های داوطلب و پاکبانان برای پاکسازی سواحل قشم از آلودگی‌های نفتی بسیج شده اند.

او افزود: این طرح با هدف حمایت از محیط زیست اجرا شده است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این نیرو‌ها در پنج گروه از شرکت تعاونی کارکنان منطقه آزاد، محیط زیست سازمان و شهرستان، اداره بنادر و دریانوردی، شهرداری و کلوپ‌های غواصی با همراهی مردم جزیره قشم عملیات پاکسازی نقاط هدف در سواحل قشم ساماندهی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سیدمحمدهاشم داخته افزود: تلاش می‌شود در مدت سه روز آینده عمده مواد آلاینده موجود در ساحل جمع آوری شود.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این آلودگی‌ها نخستین بارتوسط یکی از کلوپ‌های غواصی در روز شنبه ۱۶ شهریورماه به مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد اطلاع داده شد.

داخته گفت: پس از بررسی‌های مقدماتی نمونه‌هایی از آلودگی موجود در منطقه برای انجام آزمایش‌های تعیین منشاء به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال شده و درانتظار نتایج آزمایش‌ها هستیم.

او درباره گستردگی آلودگی‌های نفتی در سواحل منطقه افزود: گزارش‌هایی درباره آلودگی اندک در ساحل لارک و هنگام وجود دارد، اما آلودگی اصلی در بخش‌هایی از ساحل جنوبی جزیره قشم مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ف

تلاش مردم برای پاکسازی سواحل قشم از آلودگی‌های نفتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساحل قشم آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری