Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه که امروز 28 شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: در 31 شهریور سال 1359 رژیم بعث صدام با تحریک استکبار جهانی در زمانی که هنوز نظام جمهوری اسلامی در ابتدای راه بود، به کشورمان حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقدمه چینی برای تهاجم به کشورمان از ماههای قبل با حمله به مرزهای خوزستان و مناطق مرزی، پاسگاه‌های مرزی، روستاها و مناطق مسکونی مرزی صورت گرفت و پس از آن با تدارک همه جانبه در 31 شهریور آغاز شد. این حملات با 200 فروند هواپیما به بیش از 20 نقطه حساس و مهم کشور به ویژه در خوزستان انجام شد.

شاهوارپور گفت: در آن دوران که مردم خود را آماده بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌کردند، ما باید خود را مهیای یک دوره سخت و تحمل در برابر یک جنگ نابرابر می‌کردیم تا بتوانیم در این جنگ همه جانبه همچنان ایستادگی کرده و باعزت دشمن را شکست دهیم که موفق به این کار هم شدیم. در آن زمان اولین اقدام این بود که بتوانیم فضای کشور را برای مقابله جدی برای شکست دشمن مهیا کنیم. دشمن در شش ماهه اول در برتری نسبی بود و در زمین و هوا به حمله می‌پرداخت و بخش‌هایی از خاک جمهوری اسلامی به ویژه در خرمشهر را به اشغال خود درآورد اما دفاع جانانه‌ای از سوی نیروهای مردمی، نیروی دریایی و ارتش در خوزستان در بیش از 35 روز صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: آن زمان تجهیزات ما بسیار کم بود اما مقاومت بسیار باعث شد تا دشمن از دسترسی به جاده داخلی و استراتژی خوزستان به سمت خرم آباد ناامید شود. ما در گام‌های اول در تلاش بودیم که این حملات همه جانبه به مناطق مرزی را متوقف کنیم.

وی افزود: اصلی ترین هدف رژیم بعث عراق که از سوی آمریکا ماموریت یافته بود، ساقط کردن نظام اسلامی بود. دشمن در مقاطع مختلف ناامید شد و نتوانست به هدف خود دست یابد. دشمن امید داشت در سه روز خوزستان را از کشور جدا کند که با مقاومت نیروهای مردمی و رزمنده در خرمشهر، دشت آزادگان و غرب شوش این موضوع محقق نشد.

شاهوارپور بیان کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس علی‌رغم تلفات انسانی که برای ما بسیار حزن‌آور و نگران‌کننده بود اما موفقیت‌هایی را به همراه داشت که در نتیجه بدون تکیه بر قدرتهای آن دوران ـ آمریکا و شوروی ـ با تکیه بر باورهای خودمان، دشمن را از دسترسی به حتی یک وجب از خاک کشور ناامید کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: دشمن علی‌رغم همه طمع‌هایی که به کشورمان داشت و تحریم‌های سخت اقتصادی علیه مردم ایران به موفقیت نرسید و آنها می‌دانند پشتوانه اصلی مردم ایران دفاع جانانه هشت ساله دفاع مقدس به تأسی از فرهنگ عاشورا و عرق ملی است.

وی افزود: به همین دلیل است که هفته دفاع مقدس برای دشمنان ما نگران‌کننده است و هیچ علاقه‌ای ندارند که این موضوع برای مردم یادآوری شود. حادثه تلخ 31 شهریور هم به همین دلیل بود که در آن فرهنگ شهادت و شجاعت معرفی می‌شود و دشمن از این موضوع ناراحت بوده است. فلش اصلی دشمن به سوی خیمه اصلی نظام یعنی نیروهای مسلح است. هرگز این اتفاق نمی‌افتد که نیروهای مسلح از دفاع از مردم و کشور دست بردارند حتی اگر یک سرباز هم باقی بماند به مثابه یک ارتش عمل کرده و از مردم دفاع می‌کند.

شاهوارپور گفت: ترور و تروریسم در همه دنیا امری مذموم است و اولین کشته ترور امام علی(ع) بود که در محراب نماز به شهادت رسید. نظام جمهوری اسلامی بیش از 17 هزار شهید ترور دارد. ترور اقدامی عاجزانه از سوی عوامل آن است که نتوانسته‌اند اهداف اربابان خود را به ثمر بنشانند و ترور هیچگاه موفق نبوده و پایدار نخواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان خوزستان، تصریح کرد: بیش از سه هزار و 165 برنامه در سراسر استان توسط پایگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته به بسیج انجام می‌شود. گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور در روز جمعه 29 شهریورماه در حسینیه ثارالله با حضور مردم و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های این هفته را، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان، پیشکسوتان در سطوح پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت،  غبارروبی مزار شهدا، رژه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، اعزام یک گروه از عشایر عرب به منظور شرکت در رژه نیروهای مسلح به تهران، اهدا 200 جهیزیه به خانواده‌های محروم در عین 2، حمیدیه، بامدژ، شیبا با اولویت مناطق سیل‌زده عنوان کرد.

شاهوارپور گفت: اهدای بیش از 2 هزار بسته لوازم تحریر به دانش‌آموزان محروم به ویژه در حاشیه اهواز توسط بسیج اصناف و بسیج سازندگی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و مراکز علمی، افتتاح 35 باب منزل ساخته شده برای مددجویان کمیته امداد توسط جهادگران بسیجی، تعمیر 1200 منزل مسکونی از تعهدات سپاه استانی، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه، تقدیر از سربازان، بازسازی عمیلیات محمدرسول الله(ص) به مدت سه شب در دزفول به صورت نمایشی، اعزام گروه‌های پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم، اجتماع خواهران پیشکسوت دفاع مقدس در قرارگاه کربلا، گلباران محل شهادت شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور، نصب عکس شهدا در بیلبوردهای شهر اهواز، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان درباره برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور، گفت: امنیت رژه کاملاً برقرار است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره عوامل جنایت حادثه تروریستی 31 شهریور گفت: 6 نفر از عوامل اصلی این حادثه که در دم در صحنه کشته شدند و دیگر نیروهای پشتیبان آنها هم بعداً دستگیر شدند و بنابر آخرین اخبار حکم اعدام برایشان صادر شده که می‌توانید از مقامات قضایی این موضوع را پیگیری کنید.

شاهوارپور در پایان گفت: نیروهای مسلح در ایران برای دفاع از مردم عمل می‌کنند و همواره خدمت به مردم برای آنها در اولویت است.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان اجتماعی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم