Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرقانونی در استان شناسایی شده که چند مورد تخریب شده و این روند به نوبت ادامه دارد؛ نمی‌خواهیم حقوق مردم تضعیف شود اما سرمایه‌ای که برای آیندگان است باید حفظ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص،  صبح امروز نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی با موضوع بررسی مشکلات حوزه منابع آب استان، خطر سیلاب در برخی نقاط، سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و مشکلات پروژه تجاری مروارید محمدیه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قروین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم سرمایه‌هایی که برای نسل آینده است را حفظ کنیم، اظهارکرد: مصوبات خوبی را درحوزه آب، چاه‌های غیرمجاز و حریم رودخانه‌ها تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات پروژه مراورید در شهر محمدیه، نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه در خصوص نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه اراضی کشاورزی در دست داریم.

رئسی کل دادگستری استان قزوین افزود: متاسفانه در گذشته کوتاهی‌هایی شده که درصدد هستیم با کسانی که به حقوق بیت‌المال تعرض می‌کنند برخورد جدی شود.

این مسئول بیان کرد: برخی از نهادهای دولتی مجوزهایی صادر کرده‌اند که در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام شده که قطعا باید با این افراد برخورد قانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: کسانی که این مجوزها را دارند برای جبران خسارت می‌توانند به فرد یا دستگاهی که این مجاوزها را صادر کرده مراجعه کنند.

وی یادآور شد: ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرقانونی در استان شناسایی شده که چند مورد تخریب شده و این روند به نوبت ادامه دارد؛ نمی‌خواهیم حقوق مردم تضعیف شود اما سرمایه‌ای که برای آیندگان است باید حفظ شود.

نهادهای دولتی حدود ۱۸ مورد مجاوزهایی را صادر کرده‌اند

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: نهادهای دولتی حدود ۱۸ مورد مجاوزهایی را صادر کرده‌اند که در حریم رودخانه ورود شده که این موارد لیست خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: پروژه مروارید مدت‌ها است متوقف شده که ستاد اجرایی، مسکن و شهرسازی و شهرداری مصوبات خوبی را در سال گذشته ابلاغ کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مصوبات تایید شده و باید کارگروهی تاسیس شود تا کاربری اراضی بررسی شود و حق و حقوق ستاد اجرایی مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به نهادها در حوزه صدور مجوز چاه‌های غیرمجاز مهلتی داده شده و اگر در این مهلت برای نصب کنتور اقدامی نشود بدون شک چاه‌ها مسدود می‌شود و کوتاه هم نخواهیم آمد.

این مسئول با بیان اینکه مردم باید خودشان حافظ قانون باشند، افزود: مسئولین و مدیرانی که به حقوق بیت‌المال تعرض کرده و یا در انجام وظایف خود در حفظ بیت‌المال کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم ۷۱ مورد حریم رود خانه را آزاد کنیم بیش از ۱۰ هکتار حریم آزاد می‌شود و به مالکیت قبلی باز می‌گردد که تا کنون بیش از ۱۰ مورد از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رود خانه تخریب شده و با نظارت قانون مابقی موارد تخریب خواهد شد

قدرتی گفت: قطعا تخریب ساخت و سازهایی که در حریم رودخانه‌ها به طور غیرمجاز ایجاد شده خسارتی به دنبال دارد اما اگر تخریب نشود خسارات بیشتری وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: جلسات تشکیل شده این پیام را دارد که دستگاه قضایی خصوصا بعد از انتصاب آیت الله رئیسی جدی‌تر شده است؛ در واقع نهادینه کردن قانون و اینکه مدیران به وظایف خود بیشتر توجه کنند از مهمترین موارد است.

مریم نخستین در این جلسه درباره مشکلات پروژه مروارید اظهار کرد: زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع در سال ۸۲ از اداره راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده است.

شهردار محمدیه افزود: کاربری این زمین مشخص نشده و اداره شهرسازی می‌گوید که کاربری این زمین تجاری است اما طبق کارشناسی که شهرداری انجام داده این زمین کاربری کشاورزی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد