Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@10:25:39 GMT

اگر یارانه نقدی تان واریز نشده؛ بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۹۲۹

اگر یارانه نقدی تان واریز نشده؛ بخوانید

دفتر سخنگوی دولت با اعلام قطع یارانه 200 هزار خانوار دیگر از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی، روش اعتراض این افراد را توضیح داد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است: "همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوار‌های پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

 



بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوار‌های ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودرو‌هایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:

او ًلا: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند.

ثانیاً: در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

ثالثاً: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می‌شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند؛ بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.

درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه‌ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد. "

سامانه اعلام شده در این اطلاعیه، صفحه ای از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برچسب هاکدملییارانه

منبع: شریان

کلیدواژه: کدملی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر شکیب آزاد در پی شکایت شهروندان از تخلف مطب‌های بینایی سنجی مبنی بر مجبور کردن مراجعه کنندگان به خرید عینک فقط در مرکز بینایی سنجی خودشان افزود: طبق قوانین وزارت بهداشت هر شخص مختار است مرکز درمانی و خرید عینک خود را انتخاب نماید.

وی بیان کرد: مراجعه کنندگان در ازاء وجهی که به مراکز بینایی سنجی می‌پردازند، باید خدمت بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم این حق را دارند که شماره عینک را از بینایی سنج دریافت وبرای خرید عینک هر جایی که دوست داشتند بروند.

دکتر شکیب آزاد اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۹۰ مطرح کنند، هر چند این سامانه دو هفته اییست که با اختلال روبه رو شده و مشکل در حال برطرف شدن است.

وی اظهار داشت: مردم همچنین می‌توانند به صورت حضوری به واحد نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه تا شکایتشان پیگیری شود.

به گفته این مقام مسئول در همین خصوص جلسه‌ای با بینایی سنج‌ها برگزار و تذکراتی به آنها داده شده است.

دکتر شکیب آزاد افزود: بازرسینی در واحد نظارت بر درمان داریم که به صورت نا محسوس از واحد‌های بینایی سنجی نظارت می‌کنند.

بعد از تذکر شفاهی و مکتوب به واحد متخلف بینایی سنج، در صورت تکرار جریمه مالی و پلمپ محل فعالیت اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند