Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:03:58 GMT

دشمن درصدد ضربه زدن به وحدت جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۰۳۸

دشمن درصدد ضربه زدن به وحدت جامعه است

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز پنجشنبه در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار افزود: دشمن همواره درصدد است تا با برنامه ای منظم و منسجم وحدت مردم را خدشه دار کند و کانون گرم جامعه را از هم بپاشد و از آنجا که از طریق نظامی موفق نمی شود، ناگزیر است که از راه‌های فرهنگی وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن که در دوران دفاع مقدس به اهداف خود نرسیده، از طریق فرهنگی و اختلاف‌افکنی به دنبال ایجاد اختلاف است و نقش سران طوایف، حضور مردم، تلاش مسئولان و رشادت شهدای انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: سران طوایف، معتمدین و بزرگان قبایل در دوران دفاع مقدس و پس از آن در حوزه امنیت نقش اساسی داشته‌اند و نقش میانجی‌گری بر کارآمدی این اقشار افزوده است.

سردار ناظری ادامه داد: ریش‌سفیدان و سرداران باید با استفاده از نفوذ کلام خود مانع فریب خوردن برخی از جوانان شوند تا دیگر شاهد آلت دست شدن این افراد برای اجرای نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان نباشیم زیرا امروز غفلت از جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی در پدیده ناامنی اجتماعی در طوایف خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: لازمه رسیدن به امنیت پایدار اجتماعی برخورداری از نهادها و ساز و کارهای نظارت و کنترل اجتماعی کارآمد است زیرا تحولات ساختار جامعه منجر به تحول در ساز و کارهای نظارت اجتماعی می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان، لزوم احیای شیوه‌های سنتی مدیریت نظم اجتماعی در قالب یک نهادسازی جدید را از راهکارهای موثر در ارتقای امنیت برشمرد و ادامه داد: همانگونه که در ساختار اجتماعی گذشته مناطق مختلف کشور، معتمدین کارکرد جامعی داشته اند و به عنوان کانونی محلی و غیر رسمی در پیوند مردم و نهادهای حکومتی نقش آفرین بودند، برآنیم که این ساختار اجتماعی و نقش نظارتی و کنترلی آن تقویت شود.

سردار ناظری تصریح کرد: انتخاب معتمدین از میان افراد با تجربه، متدین، صاحب‌نفوذ و با نفوذ کلام بالا کمک کرده امروز شاهد امنیت قابل قبولی در جامعه باشیم.

وی بر برگزاری همایش سران طوایف در مناطق عشیره‌ای در طول سال و تداوم تعامل و همکاری در برقراری امنیت تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سران طوایف در معرفی دارندگان سلاح و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در منطقه، حل بسیاری از اختلافات و درگیری های طایفه ای با دخیل کردن سران طوایف در این خصوص با هماهنگی مقامات قضایی، انتظامی  امنیتی و بهره گیری از سران طوایف در حل اختلافات میان طوایف از جمله پیشنهادات مورد نظر برای ارتقای امنیت به شمار می رود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان با تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد وگفت: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، قشر روحانیت و کارگر را از گروه‌های مهم وتاثیرگذار جامعه بیان کرد و ادامه داد: دشمن و به خصوص منافقان در ابتدای انقلاب بسیار تلاش کردند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه افزود: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القاء کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار کردن مسیر اشتغال گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.
در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد