Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:01:14 GMT

مازندران| مدیرکل جدید راه‌آهن شمال معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۷۵۱

مازندران| مدیرکل جدید راه‌آهن شمال معرفی شد

در مراسمی با حضور معاون امور مسافری راه‌آهن ایران مدیرکل جدید راه‌آهن شمال منصوب و معارفه شد. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تکریم یوسف گران پاشا و معارفه خدایار طالبی به عنوان مدیرکل راه آهن شمال امروز با حضور سید حسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن ایران در ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن موسوی معاون امور مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تقدیر از خدمات مدیرکل قبلی راه‌آهن شمال این ناحیه راه‌آهن را از قدیمی‌ترین نواحی راه‌آهن شمال در ایران قلمداد کرد و گفت: خطوط تاریخی راه‌آهن شمال به گونه‌ای است که قرار است راه‌آهن شمال ثبت جهانی شود.

وی با بیان اینکه مرکز پایانه‌ای و لجستیک ریلی را در راه‌آهن ایجاد می‌کنیم، گفت: اقتصاد، تجارت، صنعت و کشاورزی مناطق از طریق حمل و نقل ریلی تعیین کننده است.

موسوی با اعلام اینکه سیاست‌های برنامه ششم به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور تاکید دارد، تصریح کرد: مجلس نیز با تصویب قوانین زمینه توسعه حمل و نقل ریلی را در کشور مهیا کرده است. توسعه حمل و نقل حومه‌ای از برنامه‌ها است و در راستای آن، قطارهای حومه ای راه‌اندازی و ایجاد شده است.

ریل‌گذاری 117 کیلومتر از مسیر راه‌آهن در اردبیل با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاءثبت جهانی راه‌آهن بندرترکمن به عنوان چهارمین اثر ثبت جهانی گلستانبارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت احداث می‌شود

معاون راه‌آهن ایران با اشاره به افزایش سهم حمل بار و مسافر در راه آهن به 30 و 20 درصد، یادآور شد: نوسازی ناوگان باری و مسافری در راه‌آهن ایران در دست اجرایی شدن است.

یوسف گران پاشا مدیرکل سابق راه‌آهن شمال و مدیرکل فعلی خدمات ساختمانی و ایستگاه راه‌آهن ایران نیز در مراسم تودیعش، تسریع در راستای برقی‌سازی مسیر راه‌آهن شمال را تاکید کرد و گفت: بازسازی ایستگاه‌های راه‌آهن شمال از سوی راه‌آهن ایران در دست انجام است.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین

تین نیوز

ایالت فیلادلفیا آمریکا از لغو سفارش بزرگ ساخت قطارهای خود به شرکت CRRC چین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دولت فدرال فیلادلفیا دلیل این اقدام خود را تاخیر چهار ساله طرف چینی در تحویل ناوگان مورد سفارش خود اعلام کرده است. شرکت CRRC قرار بود ۴۵ رام قطار دو طبقه به راه آهن فیلادلفیا تحویل دهد که به دلیل تاخیر طولانی مدت در اجرای قرارداد، همکاری دو طرف ملغی شده است.

به گفته مقام های راه آهن فیلادلفیا، این قرارداد ۱۸۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ با شرکت CRRC به امضا رسیده و مقرر شده بود که طرف چینی تا سال ۲۰۱۹ نسبت به تحویل قطارهای مورد سفارش آمریکا اقدام نماید. با اینحال، اجرای تعهد CRRC تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده و همچنان خبری از قطارهای مورد سفارش در قرارداد نیست.

به گفته راه آهن آمریکا، شرکت CRRC قراردادهای بزرگ و مشابهی با دولت های محلی شیکاگو، بوستون و لس آنجلس نیز به امضا رسانده که هنوز خبری از تحویل قطارهای یاد شده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود