Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه کشورمان ادعاهای اخیر مایک پمپئو علیه ایران را تحریک برای آغاز جنگ و متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا برای انجام این کار توصیف کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "اقدام جنگی" یا تحریک به جنگ؟ بازمانده‌های "تیم ب" (به همراه متحدان جاه طلبشان) تلاش می‌کنند دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) را فریب دهند و او را به جنگ بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشت: به خاطر خودشان باید بروند و دعا کنند که آنچه می‌خواهند حاصل نخواهد شد. آنها همچنان در جنگ بسیار کوچکتری در یمن که چهار سال پیش از روی تکبر از پایان دادن به آن سر باز زدند، هزینه پرداخت می‌کنند.

ظریف پس از آن، این پیام را منتشر کرده است که وزیر امورخارجه آمریکا شب گذشته در مسیر خود به عربستان مدعی شد که حمله به تاسیسات نفتی عربستان یک اقدام جنگی از سوی ایران است.

پس از وقوع حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن در روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

ظریف پیشتر نیز ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه را ناشی از شکست این کشور در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفت که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن پایان نمی‌دهد.

عربستان پنج سال پیش با پشتیبانی آمریکا و دیگر حامیانش جنگی را علیه حوثی‌ها در یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و بنابر اعلام نهادهای بین‌الللمی به کشته شدن هزاران فرد بی گناه غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان در یمن منجر شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن محمد جواد ظریف توییتر جنگ عربستان سعودی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ایران یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ پاسخ رسانه برزیلی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 25 رسانه برزیلی در گزارشی تفصیلی به این موضوع پرداخته که چرا ایران یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ این رسانه با بازخوانی تاریخ نبردهای ایران بر روی نقشه، به عامل جغرافیایی در دشواری فتح ایران می‌پردازد و سپس با رجوع به عصر حاضر، توان بازدارندگی مدرن ایران مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این گزارش گرافیکی فوق العاده که به زبان پرتغالی است را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • چرا ایران یکی از دشوارترین کشورها برای حمله است؟ پاسخ رسانه برزیلی
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن