Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به ابوظبی، به تمجید از اقدام امارات متحده عربی و عربستان سعودی در پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پرداخته است.

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در پیامی توییتری تاکید کرد که ایالات متحده از اعلام مشارکت عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس قدردانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات متحده عربی امروز (پنجشنبه) و یک روز بعد از اعلامیه عربستان سعودی، اعلام کرد که تصمیمش را برای الحاق به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس گرفته است.

مدیر اداره همکاری امنیتی و بین‌المللی در وزارت خارجه امارات اعلام کرده بود که پیوستن امارات به این ائتلاف، کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی و نیز تضمین امنیت جهانی انرژی بعلاوه ادامه نقش انرژی در اقتصاد جهانی و سهیم بودن در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این و در جریان سفر به ریاض، اتهام‌های بی سند خودش درباره دست داشتن ایران در حمله روز شنبه یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را تکرار کرد.

او بعد از پایان سفر به ریاض و آغاز سفر به ابوظبی در پیامی توییتری نوشته بود: «با ولی‌عهد محمد بن‌سلمان دیدار کردم تا در خصوص حمله بی‌سابقه به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی گفت‌وگو کنیم. آمریکا در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نخواهد شد».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور ایران در یک پیام توییتری در رد اتهامات وزیر خارجه آمریکا نوشت: «اقدام به جنگ یا تحریک برای جنگ؟ بقایای تیم ب (به اضافه همپیمانان جاه‌طلب آنها) تلاش می‌کنند، دونالد ترامپ را به سمت جنگ فریب دهند. آنها به خاطر خودشان، باید دعا کنند که به آنچه که به دنبال آن هستند، نرسند. آنها هنوز هزینه‌های بسیار کوچک‌تر جنگ یمن را که چهار سال پیش از سرگستاخی از پایان دادن به آن خودداری نکردند، می پردازند».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا امارات متحده عربی عربستان سعودی خلیج فارس دولت ایالات متحده عربستان وزارت خارجه تجارت انرژی اقتصاد ایران وزیر خارجه جنگ خلیج فارس عربستان آمریکا مایک پامپئو ائتلاف آمریکایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان