Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه پایدار شهرها گفت: اگر از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نشود رشد شهرها و شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست و جهشی ایجاد نمی‌شود. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش  خبرگزاری تسنیم از عسلویه، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان عسلویه در افتتاح شهرداری بیدخون با بیان اینکه نفس و تشکیل شهر شدن ملزوماتی دارد سیاست‌های وزارت کشور را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه توجه به نظام شهری مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جمعیت کشور به سمت پیری سوق داده شده و باید حتما افزایش جمعیت داشته باشیم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در کنار افزایش جمعیت توسعه متوازن مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،، با بیان اینکه باید افزایش جمعیت در تمام شهرها مورد توجه قرار بگیرد تاکید کرد: اگر جمعیت افزایش یابد و در تهران و کلان شهرها سکونت داشته باشند اهداف مورد نظر محقق نشده که در این زمینه توزیع متوازن بسیار مهم است.

معاون وزیر کشور سیاست ملی شهری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این سیاست بر اساس توجه به جمعیت، مرکز بخش بودن و دیگر شاخص‌ها تدوین و تشکیل می‌شود که کمک می‌کند تمام نقاط کشور، روستاهایی که ملزومات شهر شدن را دارند مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: با افزوده شدن شهرهای اخیر اکنون 1300 شهر و 37 هزار دهیاری در کشور تاسیس شده که هر کدام دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خاصی هستند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به ویژگی روستاهای استان بوشهر و اهمیت تبدیل آنها به شهر بیان کرد: تبدیل روستاهایی که دارای جذابیت و شاخص‌های لازم دارند بسیار می‌تواند اثر بخش در توسعه پایدار باشد.

وی با بیان اینکه وقتی روستایی تبدیل به شهر می‌شود باید اداره آن متفاوت باشد، مدیریت و نگاه مدیران آن هم باید تغییر کند افزود: پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی ایران معرفی شده که مناطق شهری و روستایی آن اگر بخواهد رشد، جهش و توسعه یابد نیاز به همدلی و هم‌افزایی است.

معاون عمرانی وزیر کشور، توسعه پایدار، بدون وفاق، همدلی و همبستگی را غیرممکن دانست و افزود: در توسعه پایدار شهری همه شهروندان و مسئولان باید در آن مشارکت کنند که عدم وفاق در همدلی یکی از آسیب‌ها محسوب می‌شود.

جمالی‌نژاد همدلی بین شورای شهر و شهرداری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: اگر این تفاهم نباشد تمام برنامه‌ها و طرح‌ها بی نتیجه می‌ماند.

وی، با اشاره به اینکه شهرها و روستاهای کشور دارای ظرفیت‌های متعددی است خاطر نشان کرد: تمام شهرها و روستاها مملو از ظرفیت و قابلیت است که باید به این توانمندی‌ها توجه ویژه شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با بیان اینکه مطرح شدن پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی، ظرفیت بسیاری ایجاد می‌کند گفت: در کنار مشکلات پارس جنوبی که برای شهرها و روستاهای پیرامونی ایجاد کرده مانند آلودگی هوا، یکسری ظرفیت هم ایجاد می‌کند که زمینه توسعه پایدار  مناطق را فراهم می‌کند.

معاون عمرانی وزیر کشور،، کار شهرداری‌ها را سکانداری شهر دانست و افزود: خیلی از کارها در شهرداری‌ها بخش خصوصی می‌تواندبه بهترین وجه انجام دهد که لازم است در این راستا بسترهای مورد نیاز و ظرفیت‌ مورد توجه فراهم شود.

بوشهر| معاون وزیر کشور: بخشی از وظایف شهرداری‌ها باید برون‌سپاری شود معاون وزیر کشور در بوشهر: تعداد شهرهای کشور به 1300 شهر افزایش یافت بوشهر|معاون وزیر کشور: بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید شهری دارد

جمالی‌نژاد، با بیان اینکه برای نخستین بار به عسلویه و منطقه پارس جنوبی سفر می‌کنم و با ظرفیت‌های آن آشنا می‌شوم تصریح کرد: این منطقه علاوه بر اینکه پایگاه صنعتی محسوب می‌شود دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری است باید گونه خاص ظرفیت گردشگری آن تعریف شود.

وی، با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات شهرها و روستاها با ظرفیت‌های مناطق حل می‌شود افزود: بسیاری از پروژه‌های کلان شهرها در زمینه‌های فرهنگی، هنری، زیرساخت‌های ورزشی، پلاتوهای تئاتر، سالن‌های هنری، باغ گل‌ها، باغ پرندگان و دیگر پروژه‌ها با فراهم شدن بستر از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجراء می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور، از آمادگی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها آمادگی برای همکاری تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل خبر داد و افزود: در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استناد ماده 62  قانون شهرداری‌ها، هدایت، حمایت و نظارت در هر زمینه‌ای از جمله جذب سرمایه گذار، مشارکت، ایجاد زیرساخت، تسهیلات و مساعدت‌ها انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رشد شهرها را با استفاده از ظرفیت بخشی خصوصی دانست و تاکید کرد: اگر از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نشود رشد شهرها و شهرستان‌ها بعید  است و جهشی ایجاد نمی‌شود  در این راستا برای توسعه توجه به همکاری بخش خصوصی ضرورت دارد.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن

به گزارش قدس خراسان، سعید خسروجردی روز جمعه در حاشیه مکان‌یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.
وی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.
خسروجردی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.
وی گفت: ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم